پنج‌شنبه 30 فروردین 1403

دستورالعمل اسپانیا برای سرمایه گذاری های رمزارز سازمانی

رگولاتور امور مالی اسپانیا با اقدامی بی سابقه که به سرمایه گذاران سازمانی یک چراغ سبز نشان می دهد، از موضع سخت گیرانه خود در برابر ارزهای دیجیتال کمی عقب نشسته است. کمیسیون ملی بازار اوراق بهادار (CNMV) دستورالعمل هایی را تأیید کرد که سرمایه گذاری رمزارز توسط سازمان ها را تحت شرایط خاصی تأیید می کند.

به گزارش سکه نیوز به نقل از بیت کوین نیوز، بر اساس ال اكونومیستا، این مجموعه از دستورالعمل ها به صندوق های سرمایه گذاری مستقر در اسپانیا و طرح های سرمایه گذاری جمعی اجازه می دهد كه دارایی های مجازی را به صورت روزانه معامله كنند، اما فقط مواردی كه در آن قیمت بازار از طریق عملیات فروش انجام شده توسط شخص ثالث تعیین می شود.


ارز دیجیتال


سازمان های سرمایه گذاری جمعی مجاز به تخصیص پول به مشتقات و اوراق بهاداری مانند کالاهای قابل مبادله مبتنی بر ارز دیجیتال یا اوراق قابل مبادله نیستند.

علاوه بر این، دستورالعمل ها مشخص کردند که مدیران صندوق مطابق با این آیین نامه باید همیشه هشدارهای مناسب و روشنی را برای منابع بازاریابی خود جهت اهداف حمایت از مشتری ارائه دهند.

علیرغم این مجموعه قوانین جدید صادر شده توسط رگولاتور امور مالی اسپانیا، هیچ مدیر صندوق اسپانیایی، سرمایه گذاری در حوزه ارزهای مجازی را در زمان انتشار این خبر اعلام نکرده است.

با این حال، شرکت هایی مانند Blackrock Spain شروع به حرکاتی کرده اند و این امکان را دارند که سرمایه خود را در معرض دارایی های دیجیتال قرار دهند. ال اکونومیستا گفت که با این وجود، نوسانات زیاد بازار باعث می شود شرکت های اسپانیایی تمایلی به اقدامات اساسی نداشته باشند.

سابقه رمزارز در میان دولت و نهادهای رگولاتور اسپانیا

اخطارهای صادر شده توسط CNMV تعجب آور نیست، با توجه به سابقه ای که رگولاتور و دولت اسپانیا در موضع گیری در برابر ارز های دیجیتال داشته اند.

همانطور که بیت کوین نیوز در ماه فوریه گزارش داد، آنا دلا کوئوا، وزیر امور اقتصادی خارجه اسپانیا، گفت که «ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین به طور پیش فرض خطرناک هستند، با توجه به اینکه کاربران از حفاظت ارائه شده توسط سیستم های پرداخت سنتی برخوردار نیستند.»

اخیرا، رودریگو بواناونتورا، رئیس CNMV ، موضع خود را در برابر تبلیغات خیابانی مربوط به بیت کوین ابراز کرد، و آنها را خطرناک دانست.

کد خبر: 1400020809MGMMMF

مطالب مرتبط:

پرداخت مالیات از طریق رمزارز در زوگ سوئیس

خرید NFT توسط سود رمزارز ها شامل مالیات می شود

پرداخت از طریق رمزارز به بزرگترین شرکت بیمه سوئیس

کریپتو مام: ممنوعیت رمزارز مانند خاموش کردن اینترنت است

رمزارز می‌تواند سودآور باشد اما برای مالیات آن هم آماده هستید؟

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

آشنایی با ارز دیجیتال ارکید (OXT)

ارکید (OXT) توکن اصلی ارکید، یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) مبتنی بر ارز دیجیتال است. ارکید که در دسامبر سال 2019 راه اندازی شد،...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته