پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

دستگیری باند کلاهبرداری رمزارز در بوشهر

رئیس پلیس فتا استان بوشهر از دستگیری ۲ نفر از اعضای باند کلاهبرداری در بوشهر خبر داد و گفت که در امر خرید و فروش ارز دیجیتال فعالیت و از این طریق اقدام به کلاهبرداری می‌کردند.

به گزارش سکه نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم از بوشهر، سرهنگ مهدی قاسمی صبح امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با اشاره به اینکه تمام فعالیت‌ها در فضای مجازی مورد رصد و پایش قرار می‌گیرد اظهار داشت: متخلفان در عرصه فضای مجازی به‌صورت تخصصی مورد رصد، پایش و تحت تعقیب قرار می‌گیرند.


ارز دیجیتال


وی، از فعالیت کلاهبرداران برای کسب درآمد از طریق تولید یا خرید و فروش ارز دیجیتال خبر داد و بیان کرد: کلاهبرداران با تبلیغات فریبنده در شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان‌ها از طریق تولید یا خرید و فروش ارز دیجیتال از کاربران کلاهبرداری می‌کنند که نیاز به هوشیاری و آگاهی مردم دارد.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر، آگاهی و دقت نظر کاربران را اولویت اصلی پیشگیری از این کلاهبرداری‌ها دانست و با اشاره به متلاشی شدن باند کلاهبرداران دیجیتالی در بوشهر تصریح کرد: در این راستا باند کلاهبرداری با سوء‌استفاده اعتماد کاربران در شبکه اجتماعی اهداف مجرمانه خود را عملی می‌کردند.

قاسمی با اشاره به شناسایی و دستگیری 2 تن از اعضای باند یاد شده با تلاش مأموران پلیس فتا استان بوشهر گفت: این باند به‌صورت حرفه‌ای در خرید و فروش رمز ارز دیجیتال فعالیت می‌کرد که پرونده این باند به‌صورت ویژه در دستور کار تیم کارآگاهان این پلیس قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در بررسی اولیه مشخص شد مالباختگان از طریق اینستاگرام با متهمان آشنا شده بودند تصریح کرد: کلاهبرداران با شگردهای ماهرانه، رمز و آدرس کیف پول الکترونیک آنها را در اختیار گرفته و پس از اعطای سودهای اندک در زمانی کوتاه، تمامی سرمایه مالباختگان را به بهانه ضرر و زیان غیر قابل پیش بینی بازار بورس خارجی، از حساب‌های آنان برداشت می‌کردند.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر، با اشاره به کشف سرنخ‌های دیجیتال مجرمانه با استفاده از روش‌های نوین گفت: با وجود استفاده از روش پنهان ساز هویت ضمن احراز هویت واقعی متهمان اعضای اصلی این باند کلاهبرداری دستگیر شدند و به جرم خود اعتراف کردند.

سرهنگ قاسمی با بیان اینکه تاکنون بیش از 40 میلیارد ریال از مجموع سرمایه‌های مالباختگان به آنان عودت شده است خاطر نشان کرد: تعیین میزان دقیق وجوه حاصل از کلاهبرداری این افراد، نیازمند تحقیقات تکمیلی است و تاکنون بیش از 40 میلیارد ریال از مجموع سرمایه‌های مالباختگان به آنان عودت شده است.

کد خبر: 1400022808MGMMMF

مطالب مرتبط:

امکان استقرار ماینر در واحد های تولیدی

استفاده از رمزارز برای کاهش تاثیر دلار در کشور

فعالیت بدون مجوز پلتفرم ها با دارا بودن شرایط لازم

تعرفه بالا باعث استفاده غیرمجاز برق در کشور می شود

هدف مجلس از قانونی‌کردن ارزهای دیجیتال چیست؟

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

برنامه های بانک مرکزی برای ارزها و رمزارزها در سال ۱۴۰۰

بانک مرکزی اعلام کرد به دلیل این که سال جاری با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نام گذاری شده است، ضرورت دارد تمامی دستگاه‌های اجرایی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته