سه‌شنبه 29 اسفند 1402

رئیس پیشین SEC شکایت از ریپل را اشتباه دانست

رئیس پیشین کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) شکایت این نهاد از شرکت ریپل را «به شدت اشتباه» دانست و از همکاران خود انتقاد کرد.

به گزارش سکه نیوز به نقل از یوتودی، ماری جو وایت (Mary Jo White) رئیس پیشین SEC در یک مصاحبه جدید، شکایت این نهاد نظارتی آمریکا از شرکت بلاک چین ریپل را «به شدت اشتباه» خواند، و گفت: «به هیچ وجه نمی شود این را ماست مالی کرد. آن ها چه به لحاظ قانونی و چه به لحاظ شواهد به شدت اشتباه کردند.»

وایت همچنین از جی کلیتون (Jay Clayton) رئیس SEC در دولت ترامپ که چند روز پیش از پایان ریاستش بر این نهاد، شکایت از ریپل را ثبت کرد، به شدت انتقاد کرد.

 


ریپل چیست؟


 

او گفت: «به عنوان دادستان و رئیس پیشین SEC، شما می دانید وقتی فهمیدن یک پرونده انقدر زمان می برد، احتمالاً نباید آن را پیش می کشیدید. این کاری نیست که من بخواهم وقتی از در خارج می شوم انجام دهم.»

هفته گذشته شرکت مدیریت سرمایه گذاری آپولو گلوبال منیجمنت (Apollo Global Management)، کلیتون را به عنوان مدیر ارشد مستقل خود منصوب کرد.

البته عجیب نیست وایت که از سال 2013 تا 2017 رئیس SEC بود، از ریپل حمایت کند، چراکه نامش در لیست حقوق بگیران این شرکت قرار دارد.

شرکت ریپل وایت را پس از خروجش از SEC، به همراه اندرو سرسنی (Andrew Ceresney) رئیس پیشین اجرائیات SEC، برای وکالت یک پرونده شکایت سرمایه گذاری خصوصی در سال 2018 دوباره استخدام کرد.

شماری از حقوقدانان پیشین SEC توسط شرکت ریپل، برد گارلینگهاوس (Brad Garlinghouse) مدیرعامل و کریس لارسن (Chris Larsen) مدیرعامل پیشین آن برای دفاع از این شرکت در دادگاه استخدام شده اند.

به رغم تغییر دولت آمریکا و انتصاب گری گنسلر (Gary Gensler) به عنوان رئیس جدید SEC که البته با دنیای رمزارز ها آشنا است، او نیز به صراحت اعلام کرده که XRP در گذشته و در زمان انتشارش جزو اوراق بهادار بوده است.

SEC روز گذشته یک اصلاحیه در شکایت خود علیه ریپل اعمال کرد و شواهد جزئی تری درباره دستکاری بازار XRP توسط دارندگان عمده آن و از طریق فروش این توکن برای کسب سود شخصی به پرونده افزود.

جلسه مقدماتی دادگاه ریپل روز دوشنبه برگزار خواهد شد.

مطالب مرتبط:

SEC: مدیران ریپل بازار XRP را دستکاری می‌کنند

آیا دادگاه شکایت SEC علیه ریپل با هیأت منصفه برگزار می شود؟

ریپل و SEC امیدی به توافق ندارند

امکان الزام ارائه ایمیل های بین ریپل و SEC به دادگاه

ریپل SEC را متهم به ایجاد اختلال در بازار کرد

بیشتر بخوانید

برنامه های بانک مرکزی برای ارزها و رمزارزها در سال ۱۴۰۰

بانک مرکزی اعلام کرد به دلیل این که سال جاری با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نام گذاری شده است، ضرورت دارد تمامی دستگاه‌های اجرایی...

2 COMMENTS

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته