شنبه 1 اردیبهشت 1403

10 NFT گران قیمت تاریخ

صحنه هنری NFT ها در ماه های اخیر منفجر شده است، و 9 مورد از 10 گران ترین فروش NFT ها در شش ماه اخیر انجام شده است. در اینجا شما را با گران ترین فروش ها آشنا می کنیم.

به گزارش سکه نیوز به نقل از دیکریپت، توکن های غیرقابل تعویض یا NFT ، طرز فکر ما درباره هنر را تغییر می دهند، و سرمایه گذاران نیز شروع به توجه به آنها می کنند.


توکن غیرمثلی یا NFT چیست؟


در سال گذشته، NFT ها به خط مقدم فضای رمزارز شلیک شده اند. این توکن های منحصر به فرد، ویژگی کمیابی آثار هنری را در فضای دیجیتال امکان پذیر می کنند و هنرمندان نیز از این فرصت استفاده می کنند.

در سال 2021 با توجه به جستجو های گوگل، محبوبیت این توکن ها به بالاترین حد رسیده اند، و بازارهای NFT مانند نیفتی گیتوی و اپن سی با رکورد زنی در حجم معاملات مواجه هستند.

اما فقط علاقه نیست که افزایش می یابد. در شش ماه گذشته، 9 مورد از 10 گران ترین NFT ها در همه زمان ها فروخته شده اند که نشان دهنده اشتیاق جدی سرمایه گذاران است. با در نظر گرفتن این موضوع، ما به 10 گران ترین NFT که تاکنون فروخته شده نگاهی می اندازیم و به شما اجازه می دهیم ارزش واقعی آنها را قضاوت کنید.

1. همه روز: 5000 روز اول – 69.3 میلیون دلار

10 NFT گران قیمت تاریخ

رکورد گرانترین NFT فروخته شده تا کنون (و یکی از گرانترین آثار هنری فروخته شده) به این اثر تعلق دارد. این اثر هنری که توسط هنرمند مشهور دیجیتالی مایک وینکلمن (بیپل) خلق شده است، در خانه حراج کریستیز به قیمت 69.3 میلیون دلار فروخته شد. این اولین باری بود که این خانه حراج یک اثر هنری کاملاً دیجیتالی را فروخته است.

این اثر نشان دهنده کلاژ 5000 اثر هنری قبلی بیپل است که نشان دهنده پیشرفت وی به عنوان یک هنرمند در طول حرفه خود است.

این اثر توسط ویگنش ساندارسان ملقل به متاکووان خریداری شد، که در ابتدا نامش مستعار بود، اما بعدا هویت خود را فاش کرد، و توضیح داد که هدف این بود که «به سرخپوستان و رنگین پوستان نشان دهیم که آنها نیز می توانند در اینگونه امور شرکت کنند. رمزارز یک قدرت برابر برای همه است.»

دومین پیشنهاد دهنده برتر این قطعه کسی نبود جز مدیر عامل و موسس ترون، جاستین سان، که 60.2 میلیون دلار پیشنهاد داده بود، قبل از اینکه در ثانیه آخر توسط ساندارسان ناکام بماند.

2. کریپتو پانک شماره 7804 – 7.5 میلیون دلار

10 NFT گران قیمت تاریخ

دیلن فیلد، مدیر عامل شرکت نرم افزار طراحی فیگما، در پشت فروش دومین گرانترین NFT در تاریخ قرار دارد.این اثر در سال 2018 با قیمت 4200 اتر فروخته شد که در آن زمان 7.5 میلیون دلار ارز داشت.

کربپتو پانک ها مجموعه ای کاملاً تصادفی و متشکل از 10 هزار کاراکتر دیجیتالی منحصر به فرد هستند که از اولین نمونه های توکن های غیرقابل تعویض منتشر شده بر روی بلاک چین اتریوم هستند.

آنها توسط مت هال و جان واتکینسون از استودیوی بازی سازی آمریکایی Larva Labs ساخته شده اند.

این توکن ها در ابتدا به صورت رایگان عرضه می شدند، و برخی از کریپتو پانک ها با ویژگی های بسیار نادر یا مطلوب، با مبالغ قابل توجهی به فروش رسیده اند. برای مثال کریپتو پانک شماره 1651 در فوریه با قیمت شش رقمی به فروش رسید.

3. CROSSROAD – 6.66 میلیون دلار

10 NFT گران قیمت تاریخ

کراس رود یک NFT است که توسط هنرمند تحسین شده دیجیتال بیپل ایجاد شده است. این اثر یک پیام ضد سیاست های ترامپ دارد، و شخصی عظیم الجثه مشابه دونالد ترامپ را نشان می دهد که در یک حالت شکست خورده قرار دارد و دشنام هایی در سراسر بدن برهنه او نوشته شده است. این اثر هنری برای تغییر بر اساس نتیجه انتخابات 2020 طراحی شده بود. اگر ترامپ پیروز می شد، او را تاجی بر سر داشت و در میان شعله های آتش عبور می کرد.

نیفتی گیت وی، بازار محبوب کالاهای دیجیتالی، واسطه فروش 6.66 میلیون دلاری این اثر بین مالک اصلی آن و یک خریدار ناشناس بود.

این اثر تنها چهار ماه پس از خریداری اولیه، تقریباً با 10 برابر قیمت اصلی آن به فروش رسید.

4. اولین توییت – 2.9 میلیون دلار

10 NFT گران قیمت تاریخ

نسخه NFT اولین توئیت بنیانگذار و مدیرعامل توئیتر، که اولین توئیت در توییتر بود، در سراسر مارس 2021 به حراج گذاشته شد و در نهایت به قیمت چشمگیر 2.9 میلیون دلار فروخته شد.

این توکن از طریق یک پلتفرم معروف به ولیوبلز ضرب شده است، که به کاربران امکان می دهد NFT هایی را که نشانگر توییت های آنها است، بسازند.

به عنوان بخشی از تلاش های بشردوستانه خود، دورسی متعهد شد که کلیه وجوه دریافتی را به بیت کوین تبدیل کند و آن را به انجمن خیریه ای در آفریقا اهدا کند.

5. کریپتو پانک شماره 6965 – 1.54 میلیون دلار

10 NFT گران قیمت تاریخ

دومین کریپتو پانک در این لیست، شماره 6965، چهره بی تفاوت یک میمون با کلاه شاپو را نشان می دهد. این NFT در ماه فوریه با قیمت 1.54 میلیون دلار فروخته شد.

این کریپتو پانک یکی از 24 مورد منحصر به فرد مجموعه است.

در زمان نوشتن این مقاله، این اثر یک بار دیگر برای فروش به مزایده گذاشته شده است و پیشنهادی برابر با 2100 اتر (یا 3.42 میلیون دلار) دریافت کرده است. در صورت فروش، فروشنده سود 122 درصدی را کسب خواهد کرد.

6. برنده حراج نام انتخاب می کند – 1.33 میلیون دلار

تهیه کننده و دی جی آمریکایی 3LAU اخیرا با هنرمند کلاژ دیجیتالی Slimesunday برای تولید این NFT مشارکت کرده است.

این NFT، شامل یک موزیک ویدیو و یک قطعه شاد است که به خریدار امکان می دهد برای نسخه اصلی NFT و نسخه های قابل ویرایش که اخیرا در نیفتی گیت وی منتشر شده اند، نام انتخاب کند.

7. کریپتو پانک شماره 4156

10 NFT گران قیمت تاریخ

فکر می کنید کار ما با کریپتو پانک ها تمام شده است؟ شماره 4156 یکی دیگر از پانک هایی است که موفق به کسب بیش از 1 میلیون دلار در حراج عمومی شد.

دقیقاً مانند 6965 که کمی گران تر است، این اثر توکنی نادر از نوع میمون است، اما در عوض دارای یک سربند آبی است.

بر اساس وب سایت Larva Labs ، میانگین قیمت کریپتو پانک های فروخته شده در 12 ماه گذشته 25247 دلار است. و بنابراین ارزش شماره 4156 معادل 51.5 درصد کل کریپتوپانک ها می باشد.

8. فراموش نشده، اما رفته – 1 میلیون دلار

WhIsBe ، یک هنرمند معاصر در شهر نیویورک، مردی است که پشت مجموعه ای از NFT ها است که خرس های پاستیلی را به اشکال مختلف خلاقانه به تصویر می کشد.

گرچه WhIsBe در اصل به نقاشی های دیواری خرس های پاستیلی در سراسر بروکلین و مجسمه هایش در فضاهای عمومی در سراسر جهان معروف بود، وی اخیراً استعدادهای هنری خود را به حوزه هنر NFT نیز معطوف کرده است.

تا به امروز، فیلم 16 ثانیه ای از اسکلت خرس پاستیلی چرخان وی با نام «فراموش نشده، اما رفته» گرانترین NFT است که توسط این هنرمند ایجاد شده است و در نیفتی گیت وی به قیمت 1 میلیون دلار فروخته شده است.

9. پشمالو – 888888 دلار

موسیقیدان، طراح مد و کارآفرین، استیو آئوکی اخیراً با تصویرگر سه بعدی آنتونی تودیسکو همکاری کرده است تا این قطعه را تولید کند.

این NFT یک موجود عینکی آبی را نشان می دهد که در یک کلیپ 36 ثانیه ای با یکی از آهنگ های آئوکی سرش را تکان می دهد.

این NFT در یک حراج رکوردشکن برای نیفتی گیت وی به قیمت 888،888 دلار فروخته شد.

10. مجموعه کامل کلکسیون ام اف

این یکی دیگر از شاهکارهای بیپل است و دارای ویدئویی است که سایر آثار هنری فروخته شده وی را نشان می دهد.

این NFT در واقعیت غیرمعمول است زیرا با یک توکن فیزیکی نیز همراه است. این توکن فیزیکی از یک صفحه تیتانیوم امضا شده، نمونه ای از تار موی بیپل و یک گواهی مالکیت و چیز های دیگر تشکیل شده است.

این توکن گرانترین توکن تک نسخه بود که در مجموعه The Beeple’s The Collection Collection به فروش رسید و توسط تیم هنری NFT ، تیم کانگ ، به قیمت 777،777 دلار خریداری شد.

کد خبر: 1400012004MGMMMF

مطالب مرتبط:

هفت نکته که باید درباره NFT بدانید

کاربرد توکن‌های تعویض‌ناپذیر چیست؟

توکن های تعویض ناپذیر ستاره جدید صنعت رمزارز هستند؟

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال اسکیل نتورک (SKL)

اسکیل نتورک (SKL) به عنوان یک شبکه انعطاف پذیر توصیف شده است که برای ایجاد مقیاس پذیری در اتریوم طراحی شده است. این پروژه...

آشنایی با ارز دیجیتال بیکری توکن (BAKE)

ارز بیکری توکن (BAKE) در سپتامبر سال 2020 راه اندازی شد و بخشی از اکوسیستم بیکری سواپ است. ارائه دهندگان نقدینگی از طریق توکن...

انتشار NFT توسط کتابخانه ملی ایران

کتابخانه ملی ایران با مشارکت شرکت ققنوس، نخستین شناسنامه دیجیتال بر بستر توکن بی‌تا (NFT) برای یک نسخه نفیس حافظ و خیام، از اولین...

آشنایی با ارز دیجیتال بیت کوین BEP2 (BTCB)

یک توکن با استاندارد BEP2 است که 100 درصد توسط بیت کوین (BTC) پشتیبانی می شود. آدرس های ذخیره برای هر کسی جهت حسابرسی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته