یکشنبه 9 اردیبهشت 1403

احتمال تحقیق SEC از ایلان ماسک به خاطر توییت های مربوط به دوج کوین

برخی منابع از آغاز تحقیقات کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) درباره توییت های مدیرعامل تسلا پیرامون دوج کوین خبر می دهند؛ موضوعی که حقوق دانان درباره آن هشدار داده بودند.

به گزارش سکه نیوز به نقل از یوتودی، گزارش رسانه ها به نقل منابع آگاه از موضوع حاکی است که SEC در حال تحقیق در مورد توییت های ایلان ماسک مدیرعامل شرکت خودروسازی تسلا درباره رمزارز دوج کوین (DOGE) است.

همانطور که یوتودی پیشتر گزارش کرده بود، توییت های مکرر ماسک درباره دوج کوین تأثیر زیادی روی عملکرد آن داشته است. ماسک به نهنگ های دوج کوین هم گفته بود که اگر قصد فروش این ارز را دارند، او خریدار آن است.


دوج کوین (Dogecoin) چیست ؟


این اولین بار نیست که حساب ماسک او را با SEC درگیر می کند. این نهاد تنظیم مقررات آمریکایی پیشتر ماسک را به کلاهبرداری در اوراق بهادار متهم کرده بود.

این مسئله مربوط به زمانی است که ماسک پیش از آنکه تسلا در آوریل 2019 با او تسویه حساب کند، درباره خرید سهام خصوصی تسلا توییت کرده بود «تأمین بودجه انجام شد».

البته ماسک در یک مصاحبه با برنامه «60 دقیقه» از شبکه خبری سی بی اس به صراحت گفت که SEC برای او هیچ اهمیتی ندارد.
نهاد تنظیم مقررات بورس و اوراق بهادار در دسامبر سال گذشته نیز علیه شرکت ریپل شکایت کرد و مدعی شد که توکن XRP این شرکت، از نوع اوراق بهادار است و بدون مجوز این سازمان فروخته شده است.

مطالب مرتبط:

بازی ایلان ماسک با دوج کوین در یک ماه گذشته !

ایلان ماسک جایگاه ثروتمندترین فرد جهان را با ریزش بیت کوین از دست داد

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

شاخص ترس و طمع چیست؟

بازارهای مالی بر مدار عوامل مختلفی می گردند که به روندهای آن شکل داده و قیمت دارایی ها را تعیین می کنند. بخشی از...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته