سه‌شنبه 29 اسفند 1402

ایلان ماسک جایگاه ثروتمندترین فرد جهان را با ریزش بیت کوین از دست داد

ایلان ماسک به دنبال کاهش شدید ارزش بیت کوین و افت سهام شرکت خود، جایگاه ثروتمندترین مرد جهان را از دست داد.

به گزار سکه نیوز به نقل از کوینانس، ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا، به دنبال سقوط بیت کوین و سهام شرکت خود، موقعیت خود را به عنوان ثروتمندترین فرد جهان از دست داد.

سهام تسلا (TSLA) 21 درصد از بالاترین قیمت خود 890 دلار در 26 ژانویه کاهش یافته است و این زیان را طی دو روز گذشته با سقوط به 698 دلار تسریع کرده است. سهام سازنده وسایل نقلیه الکتریکی در سه شنبه 23 فوریه، 13 درصد کاهش یافت و این بدترین روز تسلا از اوایل سپتامبر بود.


مشهورترین رمزارز ، بیت کوین


افت سهام تسلا با ریزش بیت کوین همراه است

فاکس بیزینس دلیل این کاهش سهام تسلا در این هفته را درگیری این شرکت با بیت کوین دانست، و تحلیلگر «دن آیوز» از ودبوش، همچنین اظهار داشت که معتقد است این اقدام یک راهبرد طولانی مدت است.

سهام تسلا در اوایل ماه جاری هنگامی که اعلام کرد 1.5 میلیارد دلار بیت کوین خریداری کرده است، حدود 865 دلار معامله شد. طبق اعلام یاهو فایننس، روز گذشته قیمت این سهام به زیر 681 دلار رسید. با این حال، ممکن است گزارش های مربوط به کنترل کیفیت در چین نیز بر قیمت تأثیر داشته باشد.

معاملات بیت کوین در حدود 50،000 دلار ادامه دارد

در زمان نوشتن مقاله، بیت کوین در حال تغییر وضعیت به کمی بیش از 50،500 دلار است. همانطور که قبلاً گزارش شد، تسلا دارای 48000 بیت کوین است، به این معنی که سود سرمایه گذاری در زمانی که این دارایی در 21 فوریه به بالاترین رقم خود با کمی بیش از 58000 دلار رسیده بود، در منطقه یک میلیارد دلار بود.

این شرکت هنوز از خرید بیت کوین سود می برد، زیرا این دارایی در هنگام اعلامیه خرید با بیش از 39000 دلار قیمت گذاری شده بود، اما خرید واقعی در ماه ژانویه اتفاق افتاد که قیمت حتی پایین تر بود.

مطالب مرتبط:

ایلا ن ماسک: فقط یک نادان به دنبال سرمایه گذاری جایگزین فیات نیست

ایلان ماسک: از کیف پول های رمزارز میزبانی شده اجتناب کنید

بیشتر بخوانید

هاوینگ (Halving) چیست؟

میزان تولید شبکه بیت کوین هر چهار سال یک بار طی یک رویداد ویژه به نام "Halving" نصف می شود. هاوینگ در لغت نیز...

آشنایی با ارز دیجیتال بیت کوین دایمند (BCD)

بیت کوین دایمند (BCD) یک هارد فورک از بیت کوین است. فورکی که در بلوک 495866 اتفاق می افتد، و تغییراتی از جمله الگوریتم...

آشنایی با ارز دیجیتال بیت کوین BEP2 (BTCB)

یک توکن با استاندارد BEP2 است که 100 درصد توسط بیت کوین (BTC) پشتیبانی می شود. آدرس های ذخیره برای هر کسی جهت حسابرسی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته