پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

آغاز آزمایش مقدماتی ین دیجیتال از بهار

بانک مرکزی ژاپن (BoJ) قرار است در بهار امسال آزمایش مقدماتی ین دیجیتال را راه اندازی کند، اگرچه بانک مرکزی هنوز فاصله زیادی با تصمیم گیری در مورد پیشبرد انتشار این ارز دیجیتال دارد.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کریپتو نیوز، براساس اعلام NHK، به نظر می رسد بانک ژاپن آگاه است که چین متعهد به راه اندازی ارز دیجیتال بانک مرکزی خود است و در این زمینه پیشرو می باشد، در حالی که سایر بانک های مرکزی نیز وارد مراحل پیشرفته پروژه های خود می شوند. به همین ترتیب، بانک ژاپن می خواهد پاسخی به این تغییرات در محیط بین المللی آماده کند.

بانک ژاپن آزمایش مقدماتی خود را «آزمایش مرحله اول» نامیده است، با استفاده از توکنی که وظایف اساسی CBDC را انجام می دهد. این آزمایش همچنین بر روی موارد مربوط به توزیع و عرضه تمرکز خواهد کرد. این بانک می خواهد فناوری دفتر کل، نوآوری های سوابق تراکنش ها و روش های قابلیت همکاری با مشاغل خصوصی را تجربه کند.


ارز دیجیتال چیست؟


بانک ژاپن اظهار داشت که این آزمایش اولیه آن برای حدود یک سال ادامه خواهد داشت و سپس به مرحله دوم، که یک آزمایش مربوط به امکان سنجی است، منتقل می شود، اگر نتایج مرحله اول به اندازه کافی امیدوار کننده باشند.

توکیو در ابتدا از تصور ین دیجیتال اجتناب کرد و برخی از رؤسای دولتی و مالی اظهار داشتند که سیستم های پرداخت الکترونیکی بخش خصوصی موجود، نیاز به گزینه جایگزین صادر شده توسط بانک مرکزی را کاهش می دهد.

با این حال، این کشور مشهوراً متکی به پول نقد است، به ویژه در مورد شهروندان مسن، و این یک خصلت منحصر به فرد در یکی از جوامع پیشرفته از نظر فنی در کره زمین است.

تصور می شود که پیشرفت یوان دیجیتال که تقریباً صدور آن پیش از بازی های المپیک زمستانی 2022 پکن قطعی است (اکنون کمتر از 12 ماه دیگر باقی مانده است) موجب تحریک بانک ژاپن و بانک کره جنوبی شده است.

مطالب مرتبط:

ممنوعیت ارزهای دیجیتال چه آسیبی در پی دارد؟

قوانین ارزهای دیجیتال در کشور برمودا

پرداخت مالیات از طریق رمزارز در زوگ سوئیس

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

آشنایی با ارز دیجیتال ارکید (OXT)

ارکید (OXT) توکن اصلی ارکید، یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) مبتنی بر ارز دیجیتال است. ارکید که در دسامبر سال 2019 راه اندازی شد،...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته