جمعه 10 فروردین 1403

ارز شیبا اینو (Shiba Inu) چیست؟

شیبا اینو یک توکن ERC-20 است که رتبه ۲۵۱۰ را در بازار رمزارزها دارا می باشد. این توکن ناشناخته حتی وایت پیپر برای معرفی و نقشه راه خود ارائه نداده است. پس از چندین ساعت جستجو در خصوص این توکن، به این نتیجه رسیدیم که هیچ اطلاعات رسمی و موثقی از این توکن منتشر نشده است.

اخیرا در نتیجه پامپ و دامپ قیمت، نام این توکن بیشتر به گوش می خورد و به نظر می رسد به وسیله ای برای کسب سود برخی افراد و سو استفاده آن ها از سرمایه گذاران خرد تبدیل شده است.


فناوری بلاک‌چین و اپلیکیشن‌های مبتنی بر توکن


این اولین توکن ضعیفی نیست که توسط تبلیغات و رسانه ای شدن برای مدت کوتاهی معروف شده است. برخی افراد در نتیجه این فریب ها بخشی یا تمامی سرمایه خود را از دست داده اند.

نام ارز شیبا اینو از نژاد یک سگ شکاری از ژاپن گرفته شده است.

توکن شیبا اینو(Shiba Inu) چیست؟

ارز شیبا اینو چگونه معامله می شود؟

ارز شیبا اینو در صرافی غیر متمرکز یونی سواپ قابل معامله است. پلت فرم یونی سواپ (Uniswap) ، یک صرافی غیر متمرکز است که بر روی بلاکچین اتریوم توسعه یافته است. از آنجایی که این صرافی مبتنی بر بلاکچین اتریوم است، کاربران در این صرافی می توانند به خرید و فروش توکن های ERC20 بپردازند.

نکته ای که این صرافی را از همکارانش متمایز می کند این است که در این صرافی تقاضا برای خرید و فروش توسط خریداران و فروشندگان ایجاد نمی شود بلکه فرایند معاملات ارزهای دیجیتال به صورت اتوماتیک ارزش دارایی ها را تنظیم می کند. یکی دیگر از ویژگی های این صرافی غیرمتمرکز این است که کاربران در آن احراز هویت نمی شوند و از این رو امکان استفاده از این صرافی برای تمام مردم دنیا فراهم آورده شده است.

ارزشیبا درصرافی  وان اینچ هم معامله میشود است. در واقع صرافی وان اینچ یک جمع کننده صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX) است و برای دستیابی به بهترین نرخ‌های ممکن، سفارش‌ها را بین صرافی‌های غیرمتمرکز مختلف تقسیم می‌کند. 1inch در حال حاضر بیش از ۲۰ پروتکل نقدینگی را پشتیبانی می‌کند.

ارز شیبا در صرافی Hotbit نیز  پشتیبانی می شود. این صرافی در سال 2018 در هنگ کنگ (Hog Kong) و استونیا (Estonia) تأسیس شد. تیم اصلی این صرافی از کشورهای چین، آمریکا و تایوان هستند. در حال حاضر دفتر اصلی صرافی Hotbit در Shanghai و Taipei قرار دارد. پلتفرم این صرافی در حال حاضر از زبان‌های چینی، انگلیسی، روسی، کره‌ای و ترکی پشتیبانی می‌کند. در 15 نوامبر سال 2019 صرافی Hotbit طی یک برنامه مشخص به کلاهبرداری از کاربران خود پرداخت. علی‌رغم اینکه در پروژه فروش GRAM تعداد کمی از کاربران مورد کلاهبرداری قرار گرفتند اما این موضوع نشان داد که مؤسس این صرافی فرد درست و بااخلاقی نیست و نمی‌توان به او و صرافی‌اش اعتماد کرد.

کیف پول ارز دیجیتال شیبا اینو

از ارز شیبا اینو در حال حاضر ،کیف پول کوین بیس (Coin base)  پشتیبانی می کند. کیف پول کوین بیس یک کیف پول موبایلی برای ذخیره رمزارز دیجیتالی است وبرای هر دو دستگاه iOS و Android در دسترس است. این برنامه از بیتکوین، بیتکوین کش، لایتکوین، اتریوم، اتریوم کلاسیک، XRP، استلار لومنز Stellar Lumens، داگ کوین و همچنین کلیه توکن‌های ERC20 (از جمله USDC و DAI) پشتیبانی می‌کند. کیف پول کوین بیس که پیش از این با نام Toshi شناخته می‌شد، در اوت ۲۰۱۸ به Coinbase تغییر نام داد.

این کیف پول ویژگی های جذاب فراوانی دارد. به عنوان مثال رابط کاربری آن بسیار ساده و روان است به صورتی که استفاده از این کیف پول حتی برای افراد مبتدی هم دشواری خاصی ندارد. همچنین با توجه به تعداد زیاد سرمایه گذاران کوین بیس چندین صرافی ارز دیجیتال از آن پشتیبانی می کنند. این کیف پول فقط قابل استفاده در اندروید و IOS می باشد و نسخه ویندوز و مک برای آن منتشر نشده است.

البته به این نکته توجه کنید که امکان استفاده از کیف پول کوین‌بیس به دلیل تحریم ها در داخل ایران وجود ندارد و فقط درصوتی که خارج از ایران زندگی میکنید از این کیف پول استفاده کنید.

شیبا اینو و سخن پایانی

ارز  شیبا اینو یک توکن ERC-20 و کاملا ناشناخته است که هیچ وایت پیپر یا اطلاعات رسمی از آن در دست نیست. این توکن پس از توییت ایلان ماسک یک افزایش 300 درصدی را تجربه کرد و از 0.00000002 دلار به 0.00000008 دلار رسید.

تبلیغات این نوع توکن های ناشناخته و پامپ قیمتی آن ها منجر به متضرر شدن مردم فریب خورده توسط این امواج تبلیغاتی و سودهای چشمگیر ذینفعان می شود.

کد خبر: 1400010403TSMCMF

مطالب مرتبط:

کاربرد توکن‌های تعویض‌ناپذیر چیست؟

عرضه اولین توکن فلزات جهان توسط غول معدنی روسیه 

توکن های تعویض ناپذیر ستاره جدید صنعت رمزارز هستند؟

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

آشنایی با ارز دیجیتال ارکید (OXT)

ارکید (OXT) توکن اصلی ارکید، یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) مبتنی بر ارز دیجیتال است. ارکید که در دسامبر سال 2019 راه اندازی شد،...

17 COMMENTS

  1. سلام خسته نباشید ممنون از اطلاع رسانی تون . در خصوص مطالب که فرمودین . این ارز یا توکن دیجیتال تمام مشخصات یک ارز خوب رو داره و حجم بالایی از معاملات رو هم داره . چندین صرافی معتبر هم پشتیبانی میکنن ازش . درسته که آقای ایلان ماسک ازش حمایت کرد و این یعنی خودش بین 9 هزار و خورده ای ارز موجود یک ارزشی داره که ایشون از این ارز پشتیبانی کرده . میخوام بدونم چقدر احتمال خطا در مطالب بالا هست به نظرتون ؟ ممنو از لطف شما .

    • لطفا تعصبی عمل نکنید . هیچ گونه وایت پیپری نداره که از پروژه ش توضیح بده یعنی هیچ هدف خاصی براش تعریف نشده .

    • ویژگی های یک ارز دیجیتال خوب چیه ؟ شیبا اینو توکن هست. هیچ ویژگی خاصی هم نداره. آقای ایلان ماسک هم دلش برای منو شما نسوخته به فکر جیب خودشه. اتفاقا به نظرم خیلی منطقی و درست تحلیل کردن

  2. داداش دوج ۱۰تومان بود من ۱۰میلیون تومان گرفتم بعد گفتن شت کوین هست فروختم
    لعنت بهتون خخخ
    این شیبا هم الان ایلان ماسک به زبونش اورده دیگه تموم
    نصیحت برادرانه یکم بگیر نگه دار واسه خودت که تو اینده پشیمون میشی
    دوج کوین هم مگه شوخی نبود

  3. من ک با ۸ ملیون تومان ۳۰۰ ملییون تومان از ارز شیبا برداشت کردم و ب صرافی هات بیت فروختم حالا هرکی هرچی میخاد بگه بگه

  4. فکر کنم چند صد میلیون بگیری ازش برای ۳ تا ۵ سال دیگه بهش کازی نداشته باشی .احتمالا خوب سود بده .

  5. دوست عزیز دیدگاه شما کلا اشتباه از اب دراومد و این ارز تا اینجا هزاران درصد رشد داشته و حتی تا چند سال اینده قیمت یک سنت رو لمس میکنه ،
    به عنوان مثال اگه یکی همین امروز ۲۵ اردیبهشت از این ارز ۱ ملیون تومن بخره حدود ۲ملیون و پانصد هزاشیبا گیرش میاد

    اگه قیمت ارز چندسال دیگه بشه ۱ سنت پولش میشه ۲۵۱ هزار دلار و به پول الان حدود ۵ ملیارد تومن اگه قیمت یک دلار رو لمس کنه که میشه ۲ ملیون و پانصد ملیون دلار دیگه خودتون ببینیدچی میشه.

    حالا بحث اینجاست شما الان با یک تومن چی میتونی بخری ؟ یه دونه گوشی موبایل ؟؟؟؟ نه دقبقا ۸ کلیو گرم گوشت گوسفند 🐑 میتونی بخری

    اگه بزنه بود پولت هم بره فقط ۱ ملیون از دست ‌‌دادی ولی اگه پیشرفت کنه ……….

    • با سلام.
      دوستان حتما اندازه یک تا پنج میلیون تومان بخرید و برای آینده نگهداری کنید …سال ۹۳ دوج همین قیمتی رو که شیبا الان داره داشت …اگر سال ۹۳ اندازه پنج میلیون دوج خریده بودیم الان یکی از میلیاردرهای ایرانی بودیم …من خریدم و بدانید این ارز تا آخر سال ۲۰۲۱ حتما به سنت خواهد رسید …اگر ۵ سنت برسه من میفروشم اگر هم نشد هیچ موردی نداره فکر میکنم صدقه دادم برای سلامتی خانوادم…

  6. اگه به برنامه باشه که توایران هیچ کس برنامه نداره چه برسه به شیبا به نظربنده ۱۰میلیون ازش بخرید بذارید واسه ۱۰سال آینده خداروچه دیدی شاید میلیاردرتون کرد شیبا

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته