شنبه 1 اردیبهشت 1403

آشنایی با ارز دیجیتال آی او اس تی (IOST)

آی او اس تی خود را به عنوان یک شبکه و اکوسیستم بلاک چین کاملا سریع، کاملا بالغ و غیرمتمرکز با نود های خودش، کیف پول های خاص و مبتنی بر پروتکل اجماع نسل بعدی که «اثبات باورپذیری» نامیده می شود، توصیف می کند. در این مطلب بر اساس اطلاعات وبسایت مرجع ارز های دیجیتال Coinmarketcap.com به معرفی این شبکه و رمزارز آن می پردازیم.


بلاک چین چیست


چه کسانی بنیانگذار آی او اس تی هستند؟

این پروژه در ژانویه 2018 توسط جیمی ژونگ، ترنس وانگ، جاستین لی، ری شیائو، سا وانگ، و کوین تان راه اندازی شد.

ژونگ استارت آپ های فناوری دیگری را در ایالات متحده و چین تاسیس کرده است. در طول روزهای دانشگاه، او اولین شرکت خود را به قیمت 40 میلیون دلار فروخت، بازاری که دانشجویان می توانستند یادداشت های کلاسی خود را در آن رد و بدل کنند. پس از آن، وی به پکن بازگشت و در میان پروژه های دیگر، آی او اس تی را بنیان گذاشت.

تجربه قبلی وانگ شامل خدمت به عنوان مهندس نرم افزار در اوبر است. وی دارای مدرک علوم کامپیوتر از دانشگاه مینه سوتا و فوق لیسانس علوم کامپیوتر از دانشگاه پرینستون است.

لی قبلا به عنوان همکار بانکداری سرمایه گذاری در گلدمن ساکس و دانشمند داده در موبایک کار می کرد. وی در رشته ریاضیات کاربردی و علوم کامپیوتر فارغ التحصیل شد. در همین حال، تان از بنیانگذاران اتر کپ بود، در حالی که وی مدرک علوم کامپیوتر را از دانشگاه سینگوآ دریافت کرد.

شیائو، دورا را در کنار جیمی و سا تاسیس کرد، یک شرکت هوش مصنوعی که متمرکز بر روی کیوسک های هوشمند است. وی در دانشگاه، علوم کامپیوتر و اقتصاد کمی تحصیل کرد.

چه چیزی آی او اس تی را منحصر به فرد می کند؟

زیرساخت بلاک چین آی او اس تی منبع باز است و به گونه ای طراحی شده است که ایمن و قابل مقیاس باشد، همه با امید این که در آینده به عنوان ستون فقرات خدمات آنلاین باشد.

این تیم الگوریتم اجماع اثبات باورپذیری را برای اطمینان از امنیت و کارآیی تراکنش ها در شبکه ایجاد کرده اند.

آی او اس تی یکی از بزرگترین چالشهایی است که هدف آن حل مسائل مربوط به این موضوع است که شرکتهای بزرگ ممکن است نتوانند از بلاک چین در یک محیط مربوط به مشتری برای پذیرش بلاک چین مقیاس پذیر باشند. توکن اینترنت خدمات به عنوان راهی برای حل این مشکل ارائه شده است.

برای درک آی او اس تی، بهترین راه برای انجام این کار مقایسه آن با نزدیکترین رقبا است: اتریوم محبوب ترین پلتفرم قرارداد هوشمند برای توسعه دهندگان است. همچنین می توان آن را با ایاس و ترون مقایسه کرد، پلتفرم های قرارداد هوشمند بسیار مقیاس پذیر با کاربرد بالا.

مهمترین تفاوت بین آی او اس تی و رقبای آن این است که چگونه ادعا می کند می تواند تا 100000 تراکنش در ثانیه را پردازش کند در مقایسه با اتریوم (20)، ترون (2000)، و ایاس (4000).

به منظور دستیابی به این سرعت تراکنش ها، تیم آی او اس تی یک معماری بلاک چین جدید ایجاد کرده است که چندین نوآوری از جمله پروتکل تصادفی توزیع شده، شاردینگ توزیع شده کارآمد، TransEpoch ، Atomix ، اثبات باورپذیری و Micro State Blocks را معرفی و ترکیب می کند.

چه تعداد سکه آی او اس تی (IOST) در گردش وجود دارد؟

آی او اس تی دارای عرضه کل 21 میلیارد توکن است. یک عرضه اولیه سکه در ژانویه 2018 برگزار شد که 40 درصد آن فروخته شد و در آن زمان حدود 31.3 میلیون دلار اتر به دست آورد.

در مورد بقیه، 35 درصد توسط بنیاد آی او اس تی حفظ شده است، 12.5 درصد به ساخت جامعه اختصاص یافته است، 10 درصد به تیم آی او اس تی و 2.5 درصد نیز به سرمایه گذاران و مشاوران اختصاص یافته است.

امنیت شبکه آی او اس تی چگونه است؟

به منظور رقابت با صدها بلاک چین موفق، آی او اس تی تا حد زیادی به پروتکل اثبات باورپذیری (PoB) و شاردینگ توزیع شده کارآمد (EDS) خود اتکا می کند تا مقیاس پذیری و امنیت بلاک چین خود را بهبود بخشد.

آی او اس تی برای استفاده سازمانی ساخته شده است، بنابراین ادعا می کند که می تواند بارهای سنگین تولید شده توسط شرکت های بزرگ فناوری مانند آمازون، گوگل، و فیس بوک را تحمل کند. به نظر می رسد مشارکت ها کلید موفقیت این پروژه است.

آی او اس تی (IOST) را از کجا می توانید خریداری کنید؟

آی او اس تی را می توان در بسیاری از صرافی ها مانند بیت ترکس، کوین اکس، لایو کوین، بایننس، و بیترو خریداری کرد.

کد خبر: 1400020213MGMCMF

مطالب مرتبط:

آشنایی با ارز دیجیتال نم (XEM)

آشنایی با توکن یونی سواپ (UNI)

آشنایی با ارز دیجیتال زیرو ایکس (ZRX)

آشنایی با ارز دیجیتال اطلس پروتکل (ATP)

آشنایی با ارز دیجیتال هدرا هشگراف (HBAR)

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال سندباکس (SAND)

سندباکس که در سال 2011 راه اندازی شد، یک دنیای مجازی مبتنی بر بلاک چین است که به کاربران امکان می دهد دارایی های...

آشنایی با ارز دیجیتال استراتیس (STRAX)

استراتیس یک پلتفرم بلاک چین به عنوان یک سرویس است که چندین محصول و خدمات را برای شرکتها ارائه می دهد، از جمله راه...

توکن و استاندارد ERC20 چیست؟

ERC-20 مجموعه ‌ای از قوانینی است که باید روی یک توکن پیاده‌ سازی شود تا امکان فعالیت روی شبکه اتریوم برای آن ایجاد شود. ERC-20ها...

آشنایی با ارز دیجیتال تتا (THETA)

تتا یک شبکه مبتنی بر بلاک چین است که برای پخش ویدئو ساخته شده است. در مارس 2019 راه اندازی شد، و شبکه اصلی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته