جمعه 7 اردیبهشت 1403

آشنایی با ارز دیجیتال تزوس (XTZ)

تزوس یک شبکه بلاک چین است که مبتنی بر قراردادهای هوشمند است، به روشی که شباهت زیادی به اتریوم دارد.

تزوس یک تفاوت بزرگ با اتریوم دارد: تزوس قصد دارد زیرساخت های پیشرفته تری را ارائه دهد، به این معنی که می تواند با گذشت زمان تکامل و بهبود یابد بدون اینکه خطر وجود هارد فورک وجود داشته باشد. این چیزی است که بیت کوین و اتریوم از زمان ایجاد متحمل آن شده اند. افرادی که دارای XTZ هستند می توانند به پیشنهادهای ارتقا پروتکل که توسط توسعه دهندگان تزوس ارائه شده است رأی دهند.

این پلتفرم منبع باز خود را امن، قابل ارتقا و ساخته شده برای دوام معرفی می کند، و می گوید که زبان قرارداد هوشمند آن دقت مورد نیاز برای موارد استفاده با ارزش بالا را فراهم می کند. طبق نظر تزوس، رویکرد آن به این معنی است که ضد آینده است و تا آخر با پیشرفته ترین فناوری باقی خواهد ماند، به این معنی که می تواند تحولات جدید فناوری بلاک چین را بپذیرد.

معرفی فناوری زیربنایی تزوس اولین بار در وایت پیپر سپتامبر 2014 منتشر شد. پس از یک سری تأخیرها، شبکه اصلی تزوس چهار سال بعد راه اندازی شد.

بنیانگذاران تزوس چه کسانی هستند؟

آرتور بریتمن مردی بود که وایت پیپر تزوس را با اشاره به ساتوشی ناکاموتو و با نام مستعار ال ام گودمن نوشت.

او استدلال کرد که یکی از بزرگترین شکست های بیت کوین عدم وجود روند حاکمیتی است که از مشارکت های جامعه دعوت به عمل آورد و استفاده کند، و همچنین این واقعیت که از طریق این بلاک چین نمی توان توکن های جدیدی عرضه کرد.

او و همسرش کاتلین، استارتاپی به نام Dynamic Ledger Solutions تأسیس کردند که وظیفه نوشتن کدی را داشت که پروتکل تزوس را پشتیبانی می کند. متعاقباً این شرکت توسط «بنیاد تزوس» خریداری شد تا اطمینان حاصل شود که کلیه حقوق مالکیت معنوی مربوط به شبکه را در اختیار دارد.

چه چیزی تزوس را منحصر به فرد می کند؟

اگرچه سهم گذاری در میان بلاک چین ها امری عادی است، اما تزوس در این فرآیند روش خاصی دارد. شرکت کنندگان می توانند از طریق «بیکینگ»، مشغول مدیریت شبکه شوند، جایی که آنها به طور موثر 8،000 XTZ را سهم گذاری می کنند. این یک انگیزه مالی برای اقدام صادقانه ایجاد می کند.

سپس بیکر ها وظیفه دارند در یک روش چهار مرحله ای که تقریباً 23 روز به طول می انجامد، درباره تغییرات پیشنهادی در کد بلاک چین رأی دهند. پیشنهاداتی که از اکثریت قریب به اتفاق شرکت کنندگان حمایت دریافت می کنند، به مدت 48 ساعت در یک شبکه آزمایشی قرار می گیرند و در صورت پشتیبانی توسط اکثریت ممتاز، کاملاً اجرا می شوند.

همچنین تزوس به دلیل چگونگی شروع به استفاده توسط مشاغل برجسته، بی نظیر است. در سپتامبر سال 2020 اعلام شد که غول بانکی فرانسه Societe Generale قصد دارد از این بلاک چین برای آزمایش ارز دیجیتال بانک مرکزی استفاده کند.

صرافی های بزرگ رمزارز مانند بایننس و کوین بیس همچنین از پشتیبانی سهم گذاری تزوس رونمایی کرده اند، به این معنی که کاربران می توانند براساس XTZ که در اختیار دارند پاداش دریافت کنند. این یک ویژگی نیست که به طور گسترده در دارایی های دیجیتال دیده شود.

چند سکه تزوس (XTZ) در گردش وجود دارد؟

اطلاعات ما نشان می دهد که 743،862،304 XTZ در زمان نوشتن مقاله در گردش هستند.

فروش توکن تزوس در جولای 2017 برگزار شد و در طول این عرضه اولیه سکه، مجموعاً 65681 بیت کوین و 361122 اتر جمع آوری شد. در آن زمان، این به معنی ارزش 232 میلیون دلاری بود و تزوس جایگاه خود را به عنوان یکی از بزرگترین برگزار کنندگان عرضه اولیه سکه که تاکنون برگزار شده است، تثبیت کرد.

در حالی که 80 درصد از این عرضه اولیه به سرمایه گذاران اختصاص داشت، 20 درصد به طور مساوی بین بنیاد تزوس و Dynamic Ledger Solutions تقسیم شد.

راه اندازی شبکه اصلی به دلیل مجموعه ای از پرونده های قضایی توسط برخی از سرمایه گذاران ناراضی، که معتقد بودند XTZ یک اوراق بهادار ثبت نشده است، به تأخیر افتاد.

امنیت شبکه تزوس چگونه است؟

مانند دیگر بلاک چین ها، تزوس از مکانیسم اجماع اثبات سهام استفاده می کند.

هر کسی می تواند اعتبارسنج شود و با سپرده گذاری بهادار در روند روان شبکه سهیم باشد. برای ایجاد انگیزه در رفتار صادقانه، به کسانی که به نفع بلاک چین کار می کنند پاداش داده می شود و افرادی که غیر صادقانه عمل می کنند به طور کلی خطر از دست دادن سهام خود را دارند.

تزوس (XTZ) را از کجا می توانید خریداری کنید؟

XTZ ، که به اختصار “tez” نامیده می شود، می تواند از اکثر صرافی های مهم خریداری شود، از جمله بایننس، کوین بیس و غیره.

جفت های معاملاتی آن شامل ارزهای فیات و همچنین ارزهای دیجیتال دیگری مانند بیت کوین است.

کد خبر: 1400012008MGMCMF

مطالب مرتبط:

آشنایی با ارز دیجیتال الراند (EGLD)

آشنایی با ارز دیجیتال دش (DASH)

آشنایی با ارز دیجیتال پلکادات (DOT)

آشنایی با ارز دیجیتال هارمونی (ONE)

آشنایی با ارز دیجیتال سینتتیکس (SNX)

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

آشنایی با ارز دیجیتال ارکید (OXT)

ارکید (OXT) توکن اصلی ارکید، یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) مبتنی بر ارز دیجیتال است. ارکید که در دسامبر سال 2019 راه اندازی شد،...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته