جمعه 31 فروردین 1403

آشنایی با ارز دیجیتال سلو (CELO)

سلو یک اکوسیستم بلاک چین است که بر افزایش استفاده از ارزهای دیجیتال در میان کاربران تلفن های هوشمند متمرکز است. در این مطلب بر اساس اطلاعات وبسابت مرجع ارز های دیجیتال Coinmarketcap.com به معرفی این اکوسیستم بلاک چین و یکی از توکن های بومی آن می پردازیم.

با استفاده از شماره تلفن ها به عنوان کلیدهای عمومی، سلو امیدوار است که به میلیاردها دارنده تلفن هوشمند جهان، از جمله کسانی که دسترسی بانکی ندارند، تراکنش ارز دیجیتال را معرفی کند.

این شبکه همچنین امکان ایجاد قراردادهای هوشمند و اپلیکیشن های غیرمتمرکز (DApps) به عنوان بخشی از امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را فراهم می کند. شبکه اصلی آن در آوریل 2020 راه اندازی شد.

این پلتفرم دارای دو توکن بومی است. CELO توکن اثبات سهام (PoS) است که برای کارمزد تراکنش ها، مشارکت حاکمیتی و فعالیت های مرتبط استفاده می شود. در آینده، این پلتفرم می خواهد میزبان انواع مختلف استیبل کوین ها باشد، از جمله سلو دلار (CUSD) که از قبل مورد استفاده بوده است.

چه کسانی بنیانگذار سلو هستند؟

سلو در اصل توسط تیمی متشکل از افرادی از ام آی تی، استنفورد، گوگل، اسکوئر، سرکل، ویزا، گو ددی، بانک جهانی، بانک فدرال رزرو، دانشگاه هاروارد، دانشکده حقوق دانشگاه پنسیلوانیا، دانشگاه کمبریج، وزارت دادگستری ایالات متحده، و بنیاد گیتس تاسیس شد.

نهادهای جداگانه برای ارتقا و حفظ سلو در نظر گرفته شده اند. بنیاد اختصاصی سلو یک موسسه غیرانتفاعی است که همراه با شبکه اصلی راه اندازی شد، در حالی که «اتحادیه سلو برای شکوفایی» همان چیزی است که این شرکت به عنوان اکوسیستم سازمان های همسو با ماموریت توصیف می کند.

چه چیزی سلو را منحصر به فرد می کند؟

نکته اصلی منحصر به فرد سلو در تمرکز آن بر کاربران گوشی های هوشمند است. این شرکت استدلال می کند که تعداد دارندگان تلفن های هوشمند به طور تصاعدی در حال افزایش است، اما تعداد افرادی که از ارز دیجیتال استفاده می کنند با سرعت بسیار کندتری در حال افزایش است.

ارز دیجیتال بیشتر برای مناطقی مناسب است که بخش بزرگی از مردم به سیستم بانکی دسترسی ندارند، اما همچنان یک تلفن هوشمند در دست دارند.

از بین بردن شکاف بین این دو فناوری همان کاری است که سلو انجام می دهد، همراه با استفاده از مزایای دیفای و حمایت از ایجاد اپ های غیرمتمرکز و قراردادهای هوشمند.

بلاک چین سلو که برای موبایل بهینه شده است، به طور خودکار کارمزد تراکنش را محاسبه می کند و همچنین به کاربران امکان می دهد تا هزینه گس تراکنش ها را با هر ارزی پرداخت کنند.

چند سکه سلو (CELO) در گردش وجود دارد؟

CELO و CUSD عملکردهای مکمل را در پلتفرم سلو انجام می دهند.

CELO دارای محدودیت 1 میلیارد توکن است که 600 میلیون آن در هنگام راه اندازی شبکه اصلی در آوریل 2020 موجود بود.

40 درصد آخر عرضه به تدریج از طریق کارمزد و پاداش آزاد می شود و بسته به نحوه دریافت توکن های سرمایه گذاران اولیه، برنامه های مختلف اعطای اعتبار وجود دارد.

علاوه بر این، تا 120 میلیون CELO به سوی ذخیره ای که برای حفظ اعتبار و ثبات قیمت CUSD طراحی شده است، می رود. به عنوان یک استیبل کوین، CUSD به عنوان یک روش پرداخت مناسب برای کاربران سلو پیش بینی شده است که نگرانی از بابت نوسان ارزش سهام خود نخواهند داشت.

امنیت شبکه سلو چگونه است؟

سلو برای حفظ امنیت از اجماع اثبات سهام استفاده می کند و برای تعیین اعتبارسنجان بلاک چین خود یک فرایند پیچیده انتخاباتی دارد.

دارندگان CELO می توانند با رای دادن به گروه های اعتبارسنج، از دارایی خود به عنوان وسیله ای برای شرکت در انتخابات استفاده کنند.

سلو (CELO) را از کجا می توانید خریداری کنید؟

CELO یک ارز دیجیتال آزاد برای معامله با استاندارد توکن ERC-20 است که در صرافی های بزرگ مختلف موجود است. اینها شامل کوین بیس پرو و بیت ترکس هستند، با جفت های معاملاتی شامل ارز های دیجیتال،استیبل کوین ها و فیات.

کد خبر: 1400020613MGMCMF

مطالب مرتبط:

آشنایی با ارز دیجیتال ورج (XVG)

آشنایی با ارز دیجیتال آوی (AAVE)

آشنایی با ارز دیجیتال هلیوم (HNT)

آشنایی با ارز دیجیتال هورایزن (ZEN)

آشنایی با ارز دیجیتال او ام جی نتورک (OMG)

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال سندباکس (SAND)

سندباکس که در سال 2011 راه اندازی شد، یک دنیای مجازی مبتنی بر بلاک چین است که به کاربران امکان می دهد دارایی های...

آشنایی با ارز دیجیتال اسکیل نتورک (SKL)

اسکیل نتورک (SKL) به عنوان یک شبکه انعطاف پذیر توصیف شده است که برای ایجاد مقیاس پذیری در اتریوم طراحی شده است. این پروژه...

آشنایی با ارز دیجیتال استراتیس (STRAX)

استراتیس یک پلتفرم بلاک چین به عنوان یک سرویس است که چندین محصول و خدمات را برای شرکتها ارائه می دهد، از جمله راه...

آشنایی با ارز دیجیتال بیکری توکن (BAKE)

ارز بیکری توکن (BAKE) در سپتامبر سال 2020 راه اندازی شد و بخشی از اکوسیستم بیکری سواپ است. ارائه دهندگان نقدینگی از طریق توکن...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته