جمعه 31 فروردین 1403

از دست رفتن 3000 اتر در پی هک یک پلتفرم توکن‌های اجتماعی

کلاهبرداران و هکرها همچنان صنعت ارز دیجیتال را آزار می دهند و آخرین حمله باعث شده است که «رول»، یک پلتفرم محبوب برای صدور توکن های اجتماعی در شبکه اتریوم، 5.7 میلیون دلار ضرر کند. این پلتفرم روز یکشنبه مورد سو استفاده قرار گرفت که منجر به سرقت و متعاقب آن فروش توکن ها شد.

به گزارش سکه نیوز به نقل از دیلی چین، بر اساس گزارش ها، توکن های محبوب اجتماعی در این پلتفرم مانند WHALE ، RARE و PICA بیش از 50 درصد افت قیمت را در پی گزارش هایی که نشان داد مهاجم قادر به گریز با تقریبا 3000 اتر شده، تجربه کردند.


فناوری بلاک‌چین و اپلیکیشن‌های مبتنی بر توکن


داده های بلاک چین که در اینترنت گردش می کند نشان می دهد که وجوه بلافاصله منتقل و نقد شده و بخشی از وجوه سرقتی به میکسر تراکنش (میکسر ها اساسا ابزاری هستند که تراکنش های ارز دیجیتال را ناشناس تر و ردیابی آن را دشوارتر می‌کند. افرادی که به دنبال سطح بالاتری از حریم خصوصی و ناشناس بودن در خصوص تراکنش های بیت کوین و آلت کوین خود می‌باشند دائما از میکسر استفاده می‌کنند) «تورنادو» منتقل شده است.

سو استفاده از کیف پول

به گفته خالق WHALE: «کاهش قیمت ها در نتیجه به خطر افتادن کیف پول های گرم صادر کننده توکن اجتماعی ما به همراه توکن های بلافاصله فروخته شده اتفاق افتاد. این مقدار 2.17 درصد از کل عرضه را به خود اختصاص داده و به طور کامل در بازار نقد شده است.» در یک توییت بعدی WHALE توضیح داد که موفق شده باقیمانده توکن های خود را به یک ذخیره سرد امن منتقل کند.

در همین حال، رول کلیه برداشت از کیف پول های گرم رول خود را به حالت تعلیق درآورده و همچنین یک صندوق 500000 دلاری برای کمک به سازندگان و جوامعی که تحت تأثیر این حمله قرار گرفته اند، تأسیس کرده است. این پلتفرم ادعا کرده است که این حمله به دلیل به خطر افتادن کلید های خصوصی کیف پول رول اتفاق افتاد.

بردلی مایلز، مدیر عامل شرکت و بنیانگذار رول گفت: «اینجا به عنوان یک خانواده دور هم جمع می شویم. با تشکر از همه کسانی که در 12 ساعت گذشته دست به کار شدند. نگرانی اصلی ما درباره جامعه خالقین است که تحت تأثیر این موضوع قرار دارند. لحظاتی از این دست است که باعث شکست یک شرکت می شود. هدف ما این است که قوی تر از هر زمان دیگر برگردیم.»

با این حال، ایگور ایگامبردیف، تحلیلگر ناشر رسانه های رمزارزی The Block ، ادعا می کند که این حمله یک کار داخلی بوده است، با بیان اینکه مهاجم قربانیان را مجبور به تایید انتقال همه توکن هایشان کرده بود.

نماینده رول همچنین با تاکید بر این که کیف پول گرم پروژه هدف حمله قرار گرفته است، اظهار داشت: «ما به دنبال رفع مشکل آسیب پذیری در کیف پول گرم خود هستیم و جزئیات بیشتر را در اسرع وقت به اشتراک خواهیم گذاشت.»

تا هم اکنون، مشخص نیست که چگونه کلیدهای خصوصی کیف پول به خطر افتاده است، اما رول اذعان کرده است که «بهم ریخته است» و افزود که «واقعاً متاسفیم.»

کد خبر: 1399122511MGMMMF

مطالب مرتبط:

کاربرد توکن‌های تعویض‌ناپذیر چیست؟

توکن های تعویض ناپذیر ستاره جدید صنعت رمزارز هستند؟

عرضه اولین توکن فلزات جهان توسط غول معدنی روسیه 

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال اسکیل نتورک (SKL)

اسکیل نتورک (SKL) به عنوان یک شبکه انعطاف پذیر توصیف شده است که برای ایجاد مقیاس پذیری در اتریوم طراحی شده است. این پروژه...

آشنایی با ارز دیجیتال بیکری توکن (BAKE)

ارز بیکری توکن (BAKE) در سپتامبر سال 2020 راه اندازی شد و بخشی از اکوسیستم بیکری سواپ است. ارائه دهندگان نقدینگی از طریق توکن...

آشنایی با ارز دیجیتال بیت کوین BEP2 (BTCB)

یک توکن با استاندارد BEP2 است که 100 درصد توسط بیت کوین (BTC) پشتیبانی می شود. آدرس های ذخیره برای هر کسی جهت حسابرسی...

توکن و استاندارد ERC20 چیست؟

ERC-20 مجموعه ‌ای از قوانینی است که باید روی یک توکن پیاده‌ سازی شود تا امکان فعالیت روی شبکه اتریوم برای آن ایجاد شود. ERC-20ها...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته