چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

زوج رمزارزی ازدواج خود را در بلاک چین ثبت کردند

زوج کالیفرنیایی که کارمند یک صرافی رمزارز هستند، ازدواج خود را با تبادل حلقه های توکنایز شده در بلاک چین اتریوم ثبت کردند.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کوین تلگراف، ربکا رز (Rebecca Rose) و پیتر کاچرگینسکی (Peter Kacherginsky)، کارمندان صرافی رمزارز کوین بیس (Coinbase) مستقر در ایالات متحده، از ثبت قانونی ازدواج خود در بلاک چین اتریوم خبر دادند.


بلاک چین چیست؟


رز این هفته در پیامی توییتری اعلام کرد که به همراه همسرش، پیوند خود را در ماه مارس هم به صورت فیزیکی و هم به صورت مجازی ثبت کرده اند.

کاچرگینسکی علاوه بر مراسم عروسی سنتی یهودی، یک قرارداد هوشمند اتریوم به نام Tabaat (=حلقه به زبان عبری) نوشت که حلقه های توکنایز شده به صورت توکن های تعویض ناپذیر (NFT) را با عنوان توکن TBT به کیف پول زوجین منتقل کرد.

کاچرگینسکی این قرارداد هوشمند 2218 خطی را در 10 مارس ایجاد کرد و هزینه ساخت آن 0.25 اتر (ETH) بود که در آن زمان تقریباً 450 دلار ارزش داشت. یک ساعت پس از ایجاد قرارداد، سه تراکنش دیگر با هزینه 0.0048 اتر یا 87 دلار از Tabaat ارسال شد؛ که نشان می دهد توکنایز کردن یک توافق نامه ازدواج حدود 537 دلار هزینه دارد.

خود مراسم ازداج از دو تراکنش تشکیل شده بود؛ انتقال حلقه های NFT از قرارداد به رز و کاچرگینسکی. در کل، 4 دقیقه طول کشید تا این مراسم توسط شبکه اتریوم تأیید شود و 50 دلار کارمزد داشت.

این در حالی است که یک مراسم عروسی متوسط فیزیکی در ایالات متحده تقریبا 25,000 دلار هزینه دارد.

توکن ها تعویض ناپذیر ایجاد شده توسط این زوج تصاویر متحرک دو حلقه است که در هم ادغام می شود تا یک شوند و توسط هنرمند کارل یوهان هاسلروت (Carl Johan Hasselrot) تصویرگری شده است. رز در توییتر نوشت:
بلاک چین، برخلاف اشیاء فیزیکی، برای همیشه ماندگار است. بلاک چین غیرقابل توقف است، نمی توان آن را سانسور کرد و نیاز به اجازه کسی ندارد. همانطور که عشق باید باشد. چه چیزی ممکن است عاشقانه تر از این باشد.

با توجه به اینکه فناوری دفترکل توزیع شده (DLT) برای اولین بار در اکتبر 2014 برای ثبت ازدواج مورد استفاده قرار گرفت، لذا این اولین ازدواج مبتنی بر بلاک چین به شمار نمی رود. دیوید موندروس (David Mondrus) و جویس بایو (Joyce Bayo) وقتی در سال 2014 در یک کنفرانس خصوصی بیت کوین در دیزنی ورلد اورلاندو در ایالت فلوریدا بودند، در مراسمی ازدواج خود را با اسکن یک کد QR رسمی کردند.

کد خبر: 1400011705AAMMMF

مطالب مرتبط:

رفع شکاف بین اپلیکیشن های غیرمتمرکز و مشاغل با فناوری بلاک چین

استکینگ رمزارز | تمام آنچه که باید درمورد سپرده گذاری رمزارز بدانید!

بر خلاف وب اولیه، بلاک چین به حمایت دولتی نیاز ندارد

ضرورت توجه بزرگان دیتا به فناوری بلاک چین

محتوای غیرقانونی و بلاک چین

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال سندباکس (SAND)

سندباکس که در سال 2011 راه اندازی شد، یک دنیای مجازی مبتنی بر بلاک چین است که به کاربران امکان می دهد دارایی های...

آشنایی با ارز دیجیتال استراتیس (STRAX)

استراتیس یک پلتفرم بلاک چین به عنوان یک سرویس است که چندین محصول و خدمات را برای شرکتها ارائه می دهد، از جمله راه...

توکن و استاندارد ERC20 چیست؟

ERC-20 مجموعه ‌ای از قوانینی است که باید روی یک توکن پیاده‌ سازی شود تا امکان فعالیت روی شبکه اتریوم برای آن ایجاد شود. ERC-20ها...

آشنایی با ارز دیجیتال تتا (THETA)

تتا یک شبکه مبتنی بر بلاک چین است که برای پخش ویدئو ساخته شده است. در مارس 2019 راه اندازی شد، و شبکه اصلی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته