پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

سود نوسان‌سازی ایلان ماسک، بیشتر از فروش سالانه تسلا بود!

شرکت تسلا چندی پیش اقدام به خرید 1.5 میلیارد دلار بیت کوین کرده بود و پس از آن بار ها، ایلان ماسک، مدیرعامل این شرکت و ثروتمندترین شخص جهان، با ایجاد جریان های رسانه ای اقدام به پامپ قیمتی آن کرده است. اما حالا کارشناسان می گویند، این دو اقدام سود بیشتری از کل فروش سالانه شرکت تسلا برای این شرکت به همراه داشته است.

به گزارش سکه نیوز، این کار می تواند مصداق صریحی از دستکاری در بازار باشد. شرکتی که سرمایه کلانی دارد، اقدام به خرید مقدار زیادی بیت کوین کرده است و پس از آن با ایجاد جریان رسانه ای و پشتیبانی و تبلیغات به صورت صریح عاملی شده است برای افزایش قیمت آن.

حال نیز پس از افزایش دادن قیمت ها می تواند دارایی خود را به فروش برساند و سود خود را نقد کند. این در حالی است که نقد سازی این مقدار از سرمایه می تواند عاملی جدی برای کاهش قیمت ها شود و در این جا شاهد یک نوسان گیری عظیم خواهیم بود.

وبسایت یو تودی در این راستا می نویسد که طبق گفته «ودبوش سکیوریتیز»، غول خودرو های الکترونیکی تسلا در حال حاضر بیش از 1 میلیارد دلار از سرمایه گذاری رمزارزی خود که اوایل ماه جاری اعلام شده بود، درآمد کسب کرده است.


مشهورترین رمزارز، بیت کوین


در واقع، بزرگترین ارز دیجیتال سودآورتر از کل فروش اتومبیل در یک سال بوده است: «بر اساس محاسبات، ما تخمین می زنیم که تسلا تاکنون تقریباً یک میلیارد دلار سود در ماه گذشته کسب کرده است … برای بیان این منظور، تسلا در یک مسیر قرار دارد که از سرمایه گذاری های رمزارز خود بیشتر از سود حاصل از فروش خودرو های الکتریکی خود در سال 2020 سود کسب کند.»

بیت کوین در تاریخ 20 فوریه به بالاترین رقم تاریخی خود یعنی 57،553 دلار رسید که بیش از 48 درصد از زمانی که تسلا خرید 1.5 میلیارد دلاری خود را اعلام کرد، افزایش داشته است.

تسلا اولین سال کامل سود خود را در سال 2020 ثبت کرد و بیش از 500 هزار اتومبیل را به مشتریان خود تحویل داد.

تولید کننده خودرو های الکترونیکی 721 میلیون دلار از فروش اتومبیل خود سود کسب کرد که تفاوت چشمگیری در مقایسه با 826 میلیون دلاری که این شرکت در سال 2019 از دست داده بود، را از نظر کسب سود نشان می دهد، این در حالی است که درآمد کل سالیانه آن 31.5 میلیارد دلار بود.

سهام تسلا با وجود همه گیری جهانی در حالی که این شرکت تولید وسایل نقلیه خود را بالا می برد، در سال 2020 بیش از 800 درصد افزایش یافت.

با این وجود برخی افراد بر این باورند که سهام تسلا می تواند حباب باشد، چرا که ارزش بازار آن به 749 میلیارد دلار رسیده است. به عنوان مثال، ارزش بازار غول اتومبیل ژاپنی تویوتا، که ارزش بازار آن فقط 207.5 میلیارد دلار است، فقط در سه ماهه سوم 2020 از فروش اتومبیل خود 8 میلیارد دلار درآمد کسب کرده است.

با این حال، شرکت مدیریت دارایی ARK Invest، که توسط کتی وود سرمایه گذار تسلا هدایت می شود، پیش بینی می کند که سهام این شرکت در صورت موفق شدن در کاهش هزینه ها، ساخت کارخانه ها به روشی کارآمد و راه اندازی مستقل خود تا سال 2024 می تواند به 22 هزار دلار برسد.

شرایط حبابی سهام تسلا نشان می دهد که این شرکت تمایل بالایی به نوسان گیری دارد و با بیت کوین نیز چنین جریانی را آغاز کرده است و چه بسا که در سطوح بالای قیمتی، دارایی بیت کوین خود را به صورت پلکانی به فروش برساند و در آن زمان باید منتظر یک کاهش قیمت جدی باشیم.

مطالب مرتبط:

تلاش جدید ایلان ماسک برای پامپ بیت کوین

ایلان ماسک این بار باعث سقوط قیمت دوج کوین شد

احتمال تحقیقات SEC در خصوص دستکاری ایلان ماسک در بازار

رد پای نهنگ‌ها در پامپ بیت کوین توسط ایلان ماسک و دامپ کنونی

اقتصاددانان آمریکایی: SEC باید به دستکاری بازار توسط ایلان ماسک نظارت کند

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

هاوینگ (Halving) چیست؟

میزان تولید شبکه بیت کوین هر چهار سال یک بار طی یک رویداد ویژه به نام "Halving" نصف می شود. هاوینگ در لغت نیز...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته