جمعه 10 فروردین 1403

نهنگ‌ها 230 میلیون واحد XRP منتقل کردند

همزمان با سرمایه‌گذاری 50 میلیون دلار یک بانک تایلندی در استارتاپ DLT و ایجاد سرویس جدید آزیمو روی ریپل نت، نهنگ ها 230 میلیون واحد توکن XRP منتقل کردند.
به گزارش سکه نیوز به نقل از یوتودی، داده های منتشر شده توسط حساب کاربری هشدار نهنگ (Whale Alert) حاکی است حجم عظیمی از توکن XRP معادل 230 میلیون واحد از آن در 15 ساعت گذشته توسط نهنگ ها منتقل شده است.
این انتقال در دو تراکنش صورت گرفته و ارزش کل آن 103,144,654 دلار آمریکا است. داده های تارنمای تحلیلی Bithomp نشان می دهد که هر دو تراکنش توسط کوین بیس (Coinbase) تسهیل شده که بزرگترین صرافی رمزارز در آمریکا است.
انتقال این حجم از XRP توسط کوین بیس در حالی است که کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) پیشتر در شکایت علیه ریپل مدعی شده که XRP نوعی اوراق بهادار است و فروش آن بدون مجوز این نهاد و به صورت غیرقانونی انجام گرفته است.

بیشتر بخوانید: ریپل چیست؟ همه نکات ریپل و XRP

SEC کوین بیس را نیز متهم کرده که از فروش XRP کمیسیون دریافت کرده است. بسیاری از صرافی ها پس از شکایت SEC از ریپل اقدام به حذف XRP از فهرست خود کردند، اما برخی از آن ها مانند کوین بیس هنوز به معاملات این توکن ادامه می دهند.
همزمان با این رویداد، بانک SCB تایلند که بزرگترین بانک این کشور و در بستر ریپل نت (RippleNet) فعال است، 50 میلیون دلار در استارتاپ های بلاک چین، پلتفرم های دیفای و دارایی های دیجیتال سرمایه گذاری کرده است.
همچنین، شرکت خدمات حواله آزیمو (Azimo) مستقر در هلند نیز که از مشتریان ریپل نت است، شراکتی را با بانک HBL بزرگترین بانک پاکستان آغاز و اقدام به راه اندازی یک راهکار انتقال پول دیجیتال کرده است.
این راهکار شهروندان پاکستانی را که در خارج از این کشور کار و زندگی می کنند، قادر می سازد از اروپا و بریتانیا پول نقد را به هزینه کم تر به کشورشان ارسال کنند.
بانک HBL بیش از 30 میلیون مشتری و نرم افزار موبایلی آن بیش از 1.8 میلیون کاربر دارد و آن ها می توانند مبلغ مورد خود را به هر یک از حساب های آزیمو در این بانک و یا به هر شعبه ای از بانک ارسال کنند.

مطالب مرتبط:

رکوردشکنی اتریوم و جابه‌جایی ۸۶ هزار سکه توسط نهنگ‌ها

خالی کردن ۵۱۵ میلیون دلار بیت کوین توسط نهنگ ها

بازی نهنگ‌ها با XRP همزمان با افزایش جست‌وجوی این ارز در گوگل

بیشتر بخوانید

برنامه های بانک مرکزی برای ارزها و رمزارزها در سال ۱۴۰۰

بانک مرکزی اعلام کرد به دلیل این که سال جاری با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نام گذاری شده است، ضرورت دارد تمامی دستگاه‌های اجرایی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته