چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

دولت آمريكا به ارزهاي ديجيتال چه رويكردي دارد؟

رهبر اقلیت جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکا با انتقاد از رویکرد دولت این کشور به ارزهای دیجیتال گفت که ایالات متحده نباید در این حوزه عقبتر از چین باشد.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کوین تلگراف، کوین مک کارتی (Kevin McCarthy) روز سه شنبه در گفت و گو با شبکه خبری سی ان بی سی (CNBC) اشاره کرد که هم وزیر خزانه داری و هم رئیس فدرال رزرو (بانک مرکزی) آمریکا احتمالا باید در مواضع خود پیرامون رمزارزها بازنگری کنند.


ارز دیجیتال چیست؟ تفاوت ارز دیجیتال با رمزارز و ارز مجازی


قانونگذاری جمهوری خواه درباره جنت یلن (Janet Yellen) وزیر خزانه داری و جروم پاول رئیس بانک مرکزی آمریکا گفت که هر دوی آن ها «سعی در نادیده گرفتن بیت کوین دارند تا از بین برود». او از این مقام های دولتی کشورش خواست که به پتانسیل رمزارزها توجه داشته باشند.

مک کارتی گفت: «این مسیر به سمت آینده است. آنها نباید آن را نادیده بگیرند. آنها باید بیشتر در مورد این حوزه بیاموزند… این چیزی است که افراد دخیل در تنظیم مقررات و سیاست گذاری های دولتی باید معنای آن را بهتر درک کنند، زیرا کشورهای دیگر به ویژه چین در حال پیش افتادن در این مسیر هستند.»

یلن که در ماه ژانویه برای پست وزارت خزانه داری تأیید شده، از رمزارزها به عنوان «نگرانی فزاینده» در ایالات متحده یاد کرده و اظهار داشته که دولت باید راه های «محدود کردن» استفاده از ارزهای دیجیتال را در راستای تلاش های ضد پولشویی بررسی کند.

پاول نیز که به مدت سه سال است در مقام ریاست بانک مرکزی آمریکا است، ماه گذشته اظهاراتی مشابه حرف های یلن مطرح کرد و گفت که بیت کوین هیچ پشتوانه ای ندارد و بی ثبات تر از آن است که بتوان آن را به عنوان ذخیره ارزش تلقی کرد.

رهبر اقلیت مجلس نمایندگان آمریکا پیش از این نیز درباره رمزارزها نظر داده بود. او در سال 2019 گفته بود که جنبه های امنیتی فناوری بلاک چین برایش جالب بوده است. او همچنین دولت آمریکا را تشویق کرد که برای کارآیی و شفافیت بیشتر از این فناوری استفاده کند.

مک کارتی در عین حال از توکن لیبرا فیسبوک که اکنون دیم (Diem) نام دارد، انتقاد کرده و گفته بود که بسیار متمرکز است.

کد خبر: 1400012506AAMMMF

مطالب مرتبط:

آشنایی با ارز دیجیتال دش (DASH)

آشنایی با ارز دیجیتال پلکادات (DOT)

آشنایی با ارز دیجیتال هارمونی (ONE)

آشنایی با ارز دیجیتال سینتتیکس (SNX)

ارز ترتل کوین Trtl (Turtlecoin) چیست؟

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته