چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

فراهم شدن قابلیت نقل و انتقال ارز دیجیتال در يكي از پیامرسانها

هنگامی که اپلیکیشن ارتباطات رمزگذاری شده سیگنال نزدیک به هفت سال پیش راه اندازی شد، این نوید قوی ترین رمزگذاری موجود را به یک رابط کاربری ساده برای تماس و ارسال پیام کوتاه می داد. اکنون، سیگنال آنگونه که توصیف میکند راهی برای آوردن همان سهولت استفاده و امنیت به پرداخت ها یافته است.

به گزارش سکه نیوز به نقل از وایرد، سیگنال قصد دارد اعلام کند که می تواند به برخی از کاربران خود امکان ارسال پول به یکدیگر در شبکه ارتباطی سریع رمزنگاری شده را بدهد.


ارز دیجیتال چیست؟ تفاوت ارز دیجیتال با رمزارز و ارز مجازی


برای انجام این کار، سیگنال از رمز ارز موبایل کوین پشتیبانی میکند، نوعی پول دیجیتال طراحی شده که از حریم خصوصی کاربران و حتی ناشناس بودن آنها محافظت می کند، و روی دستگاه های تلفن همراه کار می کند. در حال حاضر، ویژگی پرداخت فقط برای کاربران در بریتانیا و فقط در آی او اس و اندروید و نه دسکتاپ در دسترس خواهد بود.

اما با این وجود ویژگی جدید، نشان دهنده آزمایشی در ارائه ارز دیجیتال مبتنی بر حریم خصوصی به میلیون ها کاربر است، امتحانی که سیگنال امیدوار است سرانجام در سراسر جهان گسترش یابد.

موکسی مارلین اسپایک، خالق سیگنال و مدیر عامل شرکت غیرانتفاعی که آن را اداره می کند، ویژگی جدید پرداخت ها را تلاشی برای گسترش محافظت از حریم خصوصی سیگنال به پرداخت ها با همان تجربه یکپارچه ای است که سیگنال برای مکالمات رمزگذاری شده ارائه داده است.

مارلین اسپایک در مصاحبه ای با وایرد گفت: « احساس ایجاد ارتباط از طریق سیگنال در مقایسه با سایر پلتفرم های ارتباطی، احساس متمایزی است، زیرا می دانید که هیچ گاه دیده یا شنود نمی شوید. من می خواهم به دنیایی بروم که نه تنها می توانم از طریق سیگنال با پزشک خود صحبت کنم، بلکه می توانم از طریق سیگنال به پزشک خودم پرداخت کنم.»

برخلاف ویژگی های پرداخت در سایر اپ های پیام رسان مانند واتس اپ یا آی مسیج، که به طور معمول حساب بانکی کاربر را ادغام می کنند، سیگنال می خواهد راهی برای ارسال پول فراهم کند که به غیر از فرستنده و گیرنده، هیچ کس نمی تواند آن را مشاهده یا ردیابی کند. موسسات مالی به طور معمول اطلاعات تراکنش های خصوصی کاربران خود را به بنگاه های بازاریابی و تبلیغ کنندگان می فروشند یا آن را به مقامات اجرایی تحویل می دهند.

بیت کوین هم نمی تواند این کار را انجام دهد. همانند بسیاری از ارزهای دیجیتال، محافظت از آن در برابر کلاهبرداری و جعل و تقلب بر اساس یک دفتر کل توزیع شده عمومی است، یک بلاک چین که می تواند در بسیاری از موارد مشخص کند چه کسی به چه کسی پول ارسال کرده است.

بنابراین سیگنال به دنبال ارز دیجیتال با حفظ حریم خصوصی یا سکه های حریم شخصی بود که هر دو بانک ها را دور می زنند و مخصوصاً برای محافظت از هویت کاربران و جزئیات پرداخت های آنها در بلاک چین طراحی شده اند.

در حالی که ارزهای دیجیتال محرمانه تر مانند زی کش و مونرو بیشتر مورد استفاده قرار گرفته اند و مسلماً بهتر آزمایش شده اند، مارلین اسپایک می گوید سیگنال تصمیم گرفت موبایل کوین را ادغام کند زیرا بیشترین تجربه کاربری را در دستگاه های تلفن همراه دارد، فضای ذخیره سازی کمی در تلفن نیاز دارد و فقط به ثانیه ای برای تأیید تراکنش ها نیاز دارد. در مقابل، پرداخت های زی کش یا مونرو برای تکمیل تراکنش چند دقیقه طول می کشد.

جوش گلدبارد، بنیانگذار موبایل کوین می گوید: «شما با استفاده از رمزنگاری پیشرفته از یک ارز دیجیتال استفاده می کنید، اما شما احساس خواهید کرد که از ونمو (یک پلتفرم پرداخت تلفن همراه متعلق به پی پال) استفاده می کنید.»

انتخاب موبایل کوین توسط سیگنال برای کسی که از ابتدای راه اندازی ارز دیجیتال در حال تماشای آن است تعجب آور نیست. مارلین اسپایک از زمان آغاز به کار پروژه این ارز دیجیتال به عنوان یک مشاور فنی برای این پروژه خدمت کرده است، و او با گلدبارد همکاری کرده است تا موبایل کوین را برای یکپارچه سازی احتمالی در آینده طراحی کند.

موبایل کوین در دسامبر سال گذشته معاملات خود را به عنوان یک ارز با ارزش واقعی آغاز کرد، که تا آن زمان، به عنوان یک شبکه آزمایشی بی ارزش در حال اجرا بود، و اکنون 250 میلیون سکه آن، هر کدام با حدود 69 دلار، در حال حاضر در کل تقریبا 17 میلیارد دلار ارزش دارند. در حال حاضر، این سکه در لیست فقط یک صرافی ارز دیجیتال، اف تی ایکس، وجود دارد که اجازه معامله توسط کاربران آمریکایی را نمی دهد، اگرچه گلدبارد می گوید هیچ دلیلی وجود ندارد که صرافی های ایالات متحده نتوانند این سکه را برای معاملات لیست کنند.

مارلین اسپایک می گوید، سیگنال تصمیم گرفت تا یکپارچه سازی موبایل کوین خود را در بریتانیا به این دلیل انجام دهد که صرافی های ایالات متحده این سکه را لیست نکرده اند، و بریتانیا یک جامعه کوچکتر انگلیسی زبان می باشد.

پرداخت ها معضل دشواری را برای سیگنال ایجاد می کند: برای همگام شدن با ویژگی های سایر اپ های پیام رسان، به کاربران اجازه می دهد پول ارسال کنند. اما انجام این کار بدون به خطر انداختن تضمین های حریم خصوصی آن یک چالش منحصر به فرد است. علی رغم اهداف مارلین اسپایک و موبایل کوین، استفاده از هر ارز دیجیتال امروزه بسیار پیچیده تر از سایر ویژگی های سیگنال است. حتی اگر کاربران بتوانند موبایل کوین را به عقب و جلو ارسال کنند، با توجه به اینکه موبایل کوین به طور گسترده ای برای کالاها و خدمات در دنیای واقعی پذیرفته نیست، به احتمال زیاد باید آنها را به ارز سنتی رایج برای خرج کردن تبدیل کنند. و غیر از نیاز به صرافی ها و عدم دسترسی در ایالات متحده، موبایل کوین با نوسانات مداوم قیمت حتی بیشتر از ارزهای دیجیتال قدیمی مواجه است، که موجودی در کیف پول سیگنال کاربران را در طول روزها یا حتی ساعت ها تغییر می دهد.

مارلین اسپایک و گلدبارد برای تلاش در حل این مشکل نوسان، تصور می کنند که آنها در آینده ویژگی دیگری را اضافه می کنند که به طور خودکار پرداخت کاربران را به دلار یا یک ارز ثابت برای موبایل کوین هنگام پرداخت تبدیل می کنند، گرچه هنوز مشخص نیست که آیا می توان آن تراکنش ها را بدون گذاشتن رد پایی که ممکن است کاربر را شناسایی کند انجام داد. مارلین اسپایک می گوید: «جهانی وجود دارد که شاید بتوانید وقتی پول دریافت می کنید، به صورت اختیاری آن را با نرخ یک ارز ثابت تطبیق بدهید و سپس هنگامی که پول می فرستید، مجدداً به حالت قبل تبدیل کنید.»

مکانیسم نحوه کار موبایل کوین برای اطمینان از حریم خصوصی و ناشناس بودن تراکنش های آن حتی برای دنیای ارزهای دیجیتال دارای پیچیدگی های خاصی است. مانند مونرو، موبایل کوین از پروتكلی به نام کریپتو نوت و روشی به نام تراکنش های محرمانه رینگ برای مخلوط كردن تراکنش های كاربران استفاده می کند، كه ردیابی آنها را بسیار دشوارتر می كند و همچنین مقدار تراکنش ها را پنهان می كند. موبایل کوین همچنین مانند مونرو و زی کش، از تکنیکی به نام اثبات آگاهی صفر استفاده می کند که می تواند تضمین کند یک تراکنش بدون افشای ارزش آن اتفاق می افتد.

علاوه بر همه این تکنیک ها، موبایل کوین از ویژگی SGX پردازنده های اینتل بهره می برد، که به گونه ای طراحی شده است که به سرور اجازه می دهد کدی را اجرا کند که حتی اپراتور سرور نیز قادر به تغییر آن نیست. موبایل کوین از این ویژگی برای اطمینان از اینکه سرورها در شبکه خود تمام اطلاعات طولانی مربوط به تراکنش های انجام شده را حذف می کنند، استفاده می کند و فقط نوعی رسید رمزنگاری شده است که اثبات وقوع تراکنش را نشان می دهد.

گلدبارد کل فرآیند تراکنش موبایل کوین را با واریز چک در بانک مقایسه می کند، اما به گونه ای که در آن مقدار چک پنهان است و قبل از اینکه به دست یک صندوقدار بانک رباتیک تحویل شود، در یک کیف با 9 چک دیگر مخلوط می شود. این ربات پس از تحویل برگه واریزی که ثابت می کند چک دریافت شده است، همه 10 چک را قطعه قطعه می کند.

گلدبارد می گوید: «تا زمانی که SGX طبق وعده خود، کار می کند، می توانید مطمئن باشید که هر صندوقدار ربات به همان روش کار می کند و هر چک را قطعه قطعه می کند.» و حتی اگر SGX اینتل از کار بیفتد، که البته محققان امنیتی در طی چندین سال گذشته آسیب پذیری های زیادی را در این ویژگی پیدا کرده اند، گلدبارد می گوید که سایر خصوصیات حریم خصوصی موبایل کوین هنوز هم توانایی شناسایی تراکنش کاربران را طرز قابل توجهی کاهش می دهد.

کد خبر: 1400012305MGMMMF

مطالب مرتبط:

آشنایی با ارز دیجیتال دش (DASH)

آشنایی با ارز دیجیتال پلکادات (DOT)

آشنایی با ارز دیجیتال هارمونی (ONE)

آشنایی با ارز دیجیتال سینتتیکس (SNX)

آشنایی با ارز دیجیتال ثور چین (RUNE)

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

آشنایی با ارز دیجیتال ارکید (OXT)

ارکید (OXT) توکن اصلی ارکید، یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) مبتنی بر ارز دیجیتال است. ارکید که در دسامبر سال 2019 راه اندازی شد،...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

صرافی بایننس و آنچه پشت پرده می‌گذرد

اگر در دنیای ارزهای دیجیتال فعال باشید و یا حتی در مورد موضوعات آن کنجکاو نیز باشید باید تا کنون نام بایننس را شنیده...

مطالب داغ هفته