جمعه 31 فروردین 1403

ميزان محبوبيت ارزهاي ديجيتال در قاره سبز

در حالی که تجارت ارز دیجیتال برای مدت طولانی وجود نداشته است، چندین کشور اروپایی در میان اولین کشورهایی بودند که توانایی فوق العاده ارزهای دیجیتال را برای تغییر شکل چشم انداز مالی، ایجاد مشاغل جدید و کمک به سلامت کلی اقتصاد خود تشخیص دادند. این کشورها، از جمله دانمارک، استونی، آلمان، اسلوونی و سوئیس و سایر کشورها، به سرعت در حال توسعه چهارچوبی بودند که در آن کارآفرینان می توانند مشاغل مرتبط با دارایی رمزارز و اقتصاد دیجیتال پر رونق را توسعه دهند.

به گزارش سکه نیوز به نقل از لایو بیت کوین نیوز و داده های اینوز، اتحادیه اروپا برای کمک به استاندارد سازی مقررات ارز دیجیتال، در حال حاضر در حال اصلاح چهارچوب رگولاتوری قطعی خود است که تحت عنوان MICA یا «رگولاتوری بازارهای دارایی رمزارز» شناخته می شود. در صورت تصویب، MICA به بزرگترین و جامع ترین چهارچوب جهان برای صنعت ارز دیجیتال تبدیل خواهد شد.


ارز دیجیتال چیست ؟ تفاوت ارز دیجیتال با رمز ارز و ارز مجازی


توسعه دهندگان MICA اظهار داشتند: «فقدان یک چهارچوب کلی در این اتحادیه برای دارایی های رمزارز می تواند منجر به عدم اعتماد کاربران به این دارایی ها شود، که مانع توسعه بازار در این دارایی ها می شود و می تواند از نظر خدمات دیجیتال نوآورانه باعث از دست رفتن فرصت ها شود.»

با عملی شدن MICA ، تمام 27 کشور اتحادیه اروپا در محیط جدید رگولاتوری فعالیت خواهند کرد. با این حال، هر کشور به مدیریت توسعه تجارت رمزارزی خود در مرزهای خود که متمایز و منحصر به فرد هستند، ادامه خواهد داد.

در اوایل، استونی ارزش اقتصاد دیجیتال و انگیزه نوآوری در رمزارز را تشخیص داد. در سال 2014، این جمهوری برنامه «اقامت الکترونیکی» خود را ارائه داد که یک هویت دیجیتالی صادر شده توسط دولت را برای افراد غیر مقیم فراهم می کند. با گذرنامه الکترونیکی، کارآفرینان همان دسترسی ساکنان فیزیکی برای تشکیل شرکت، امور بانکی، پردازش پرداخت و مالیات را دارند.

theconversation.com گزارش می دهد: «استونی به عنوان اولین جمهوری دیجیتال در جهان، 99 درصد خدمات عمومی خود را دیجیتالی کرده است.» و در عصری که اعتماد به خدمات عمومی در سراسر جهان در حال کاهش است، استونی با پافشاری به یکی از بالاترین رتبه های اعتماد به دولت در اتحادیه اروپا دست می یابد. دولت استونی ادعا می کند که این دیجیتال سازی خدمات عمومی موجب صرفه جویی بیش از 1400 سال زمان کار و 2 درصد از تولید ناخالص داخلی آن سالانه می شود.

مشاغل رمزارز مستقر در استونی باید نه تنها به الزامات رگولاتوری کشور بلکه به AML (مبارزه با پولشویی) اتحادیه اروپا و شبکه اجرای جرایم مالی ایالات متحده (FinCEN) پایبند باشند.

سوئیس که به عنوان یکی از بزرگترین مراکز مالی جهان شناخته می شود، همچنین به عنوان یک مبتکر در توسعه صنعت ارز دیجیتال فعالیت می کند. طبق GlobalWebIndex ، سوئیس بالاترین میزان مالکیت رمزارز در اروپا را دارد.

سال گذشته، این کشور «قانون بلاک چین» سوئیس را تصویب کرد، که مبادلات اوراق بهادار دیجیتال و استانداردهای مبادله ارزهای دیجیتال را تنظیم می کند و مشکلات پولشویی را حل می کند، در نتیجه صنعتی را که بسیاری از آن ترس دارند قانونی می کند.

سوئیس با پشتکار خود در کشف راه های بهتر اداره بازار ارزهای دیجیتال، تلاش خود را برای حفظ موقعیت رهبری خود در رمزارز ادامه می دهد.

آلمان نیز با اقتصاد رمزارز قوی، نوآوری ارز دیجیتال خود را به روز می کند تا همگام با تغییر شرایط بازار و مقررات به روز باشد.

در سال 2019، آلمان با پیاده کردن قوانین 5AMLD و تعریف دارایی های رمزارز در قانون بانکی خود، به بانک ها اجازه می دهد ارزهای دیجیتال را برای مشتریان خود بفروشند و نگهداری کنند. این قوانین جدید از 1 ژانویه 2020 به اجرا درآمد.

5AMLD یا «پنجمین دستورالعمل مبارزه با پولشویی و مقابله با تأمین مالی تروریسم»، که در ژانویه سال 2020 لازم الاجرا بود، توسط اتحادیه اروپا به منظور کمک به امنیت جهانی، یکپارچگی سیستم مالی و رشد پایدار تصویب شد.

این اقدام آلمان نشان دهنده ارزش تلاشهای رگولاتوری هماهنگ شده توسط اتحادیه اروپا و كشورهای آن هنگام تلاش برای مقابله با موضوعات خطرآفرین مربوط به رمزارز است.

به رغم محیط باز رگولاتوری و فرصت های سرمایه گذاری در قاره سبز، اما نرخ علاقه مندی به ارز های دیجیتال حداقل بر اساس جستجو های گوگل آنچنان چشمگیر به نظر نمی رسد. وبسایت اینوز بر اساس بررسی داده های گوگل نقل می کند که از میان 10 کشور با بیشترین نرخ علاقه به ارز دیجیتال در فضای آنلاین فقط یک کشور یعنی بریتانیا در این لیست وجود دارد.

جدول 10 کشور علاقمند اروپا

در حالی که انگلستان با میانگین 54000 جستجو در هر ماه در اروپا پیشتاز است، آلمان با تقریباً 5 برابر کمتر از لحاظ میانگین جستجو (11000 در ماه) پس از آن و در رتبه یازدهم جهان قرار گرفت.

در مقایسه، روسیه در مکان ششم با متوسط هر ماه 5000 جستجو قرار دارد، بیش از 10 برابر کمتر از بریتانیا که در رتبه اول قرار دارد.

در بین 10 کشور اروپایی با بیشترین علاقه، کشور اروپای شرقی اوکراین در رتبه آخر قرار دارد، جایی که ساکنان هر ماه به طور متوسط 4200 جستجو انجام می دهند که 49800 مورد کمتر از بریتانیا است.

بدون شک، در 12 ماه گذشته، ارزهای دیجیتال در کانون توجه صحنه های مالی جهان قرار گرفته اند. سرمایه گذاران سازمانی وارد بازار ارزهای دیجیتال شده اند و بسیاری از کشورها در حال برنامه ریزی برای معرفی ارزهای دیجیتال بانک مرکزی خود (CBDC) هستند.

با تکامل چشم انداز ارز دیجیتال، اروپا همچنان در ایجاد یک محیط رگولاتوری که از مصرف کننده بدون خفه کردن نوآوری، محافظت می کند پیشگام خواهد بود. همانطور که اتحادیه اروپا اظهار داشت، کل هدف MICA پرداختن به عدم قطعیت رگولاتوری و کمک مثبت به هماهنگی الزامات دارایی رمزارز در سراسر اروپا است.

کد خبر: 1400010602MGMMMH

مطالب مرتبط:

هند به رغم ممنوعیت احتمالی رمزارز، دومین کشور جهان در علاقه به این صنعت است

افزایش محبوبیت رمزارز کلمبیایی با پذیرش فروشگاه‌های محلی

امکان خرید با رمزارز از طریق کارت های اعتباری ویزا

پاداش به رانندگان حامی محیط زسیت با رمزارز

کدام کشورها علاقه بیشتری به رمزارز دارند؟

بیشتر بخوانید

برنامه های بانک مرکزی برای ارزها و رمزارزها در سال ۱۴۰۰

بانک مرکزی اعلام کرد به دلیل این که سال جاری با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نام گذاری شده است، ضرورت دارد تمامی دستگاه‌های اجرایی...

آشنایی با ارز دیجیتال ارکید (OXT)

ارکید (OXT) توکن اصلی ارکید، یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) مبتنی بر ارز دیجیتال است. ارکید که در دسامبر سال 2019 راه اندازی شد،...

آشنایی با ارز دیجیتال هگز (HEX)

ارز هگز توسط ریچارد هارت در 2 دسامبر 2019 طراحی و راه اندازی شد و خود را به عنوان یک گواهی سپرده بر روی...

1 COMMENT

  1. سلام
    یه سوال . واقعا با مطالعاتم فهمیدم که در دین یا چیزی حرامه یا نه و استثناء هاشم کم و برای افراد شدیدا خاص هستند . و باید سر سال خمس داد و یعنی یک پنجم مانه های پولی و مالی فرد و همچنین خانه های که خریده و املاکش
    .
    واقعا چجوریه راه پولدار دینی؟ حداقل فهمیدم شدیداً سخته؛

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته