جمعه 7 اردیبهشت 1403

سود ناخواسته 30 هزار درصدی برای یک خریدار NFT

سرمایه گذاری که یک ان اف تی را از هنرمند محبوب دیجیتال بیپل به قیمت 969 دلار خریداری کرده بود، در ابتدا امیدوار بود که ظرف دو سال سرمایه گذاری خود را دو برابر کند. اکنون این ان اف تی 300 هزار دلار ارزش دارد.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کوین تلگراف، ادوارد فرچایلد، یکی از بنیانگذاران شرکت «تی اچ سی دیزاین» مستقر در لوس آنجلس، اعلام کرد که وی به طور تصادفی یک ان اف تی مربوط به هنرمند دیجیتال بیپل را در ماه دسامبر خریداری کرد و اکنون قیمت این توکن غیر قابل تعویض 30000 درصد افزایش داشته است.


فناوری بلاک‌چین و اپلیکیشن‌های مبتنی بر توکن


فرچایلد با بازگو کردن این ماجرا در مقاله ای که توسط بیزنس اینسایدر در 14 مارس منتشر شد، خاطرنشان كرد كه با وجود اینکه از مدتها قبل طرفدار بیپل بود، او هیچ دانشی در مورد ان اف تی ها نداشت و در زمان خرید اعتقاد چندانی نداشت كه كسی بخواهد هنرهای توكنیزه شده را جمع آوری کند.

وی گفت: «من نمی دانستم ان اف تی چیست و هرگز نام نیفتی گیتویز (یک بازار آنلاین ان اف تی) را نشنیده بودم. من واقعاً عمق مطلب را نمی دیدم. من اصلا فکر نمی کردم که صرف 969 دلار برای یک کار هنری، ظرف سه ماه به دارایی با ارزش حدود 300،000 دلار تبدیل شود.»

فرچایلد به یاد می آورد که در ماه دسامبر هنگام چرخیدن در اینستاگرام، به ویدیویی مربوط به کار های بیپل برخورد کرد.

علیرغم شک و تردید او در مورد هنر توکنیزه شده، علاقه این سرمایه گذار توسط مجموعه 2020 بیپل، که همگرایی ان اف تی ها با آثار هنری فیزیکی را نشان می داد، بر انگیخته شد.

فرچایلد اثر «فرهنگ آلوده» بیپل را با قیمت 969 دلار خریداری کرد. این کار هنری همچنین دارای گواهی اصالت توسط خود بیپل بود.

در حالی که این سرمایه گذار حدس می زد كه شاید بتواند ظرف چند سال آینده آثار هنری را برای سود دو برابری بفروشد، فرچایلد از رونق اخیر بازار ان اف تی بی اطلاع بود، به طوری که فروش دسته دوم آثار بیپل فقط 10 دقیقه بعد از فروش اولیه، حتی با دو برابر قیمت اولیه انجام می شد.

در طی سه ماه، به نظر می رسد ارزش این دارایی تقریباً 30 هزار درصد افزایش یافته است، در حالی که نسخه دیگری از فرهنگ آلوده در تاریخ 26 فوریه به قیمت 288،000 دلار فروخته شد.

با این حال، سرمایه گذار مستقر در لوس آنجلس، اهداف خود را تنظیم کرده و این اثر هنری برای فروش را با قیمت بیش از 1.6 میلیون دلار در نیفتی گیتویز لیست کرده است.

در 11 مارس، بیپل آخرین قطعه از اثر Everydays خود را با قیمت 69 میلیون دلار در بازار ان اف تی «میکرز پلیس» به حراج گذاشت.

کد خبر: 1399122509MGMMMF

مطالب مرتبط:

هفت نکته که باید درباره NFT بدانید

کاربرد توکن‌های تعویض‌ناپذیر چیست؟

توکن های تعویض ناپذیر ستاره جدید صنعت رمزارز هستند؟

عرضه اولین توکن فلزات جهان توسط غول معدنی روسیه 

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال اسکیل نتورک (SKL)

اسکیل نتورک (SKL) به عنوان یک شبکه انعطاف پذیر توصیف شده است که برای ایجاد مقیاس پذیری در اتریوم طراحی شده است. این پروژه...

آشنایی با ارز دیجیتال بیکری توکن (BAKE)

ارز بیکری توکن (BAKE) در سپتامبر سال 2020 راه اندازی شد و بخشی از اکوسیستم بیکری سواپ است. ارائه دهندگان نقدینگی از طریق توکن...

آشنایی با ارز دیجیتال بیت کوین BEP2 (BTCB)

یک توکن با استاندارد BEP2 است که 100 درصد توسط بیت کوین (BTC) پشتیبانی می شود. آدرس های ذخیره برای هر کسی جهت حسابرسی...

توکن و استاندارد ERC20 چیست؟

ERC-20 مجموعه ‌ای از قوانینی است که باید روی یک توکن پیاده‌ سازی شود تا امکان فعالیت روی شبکه اتریوم برای آن ایجاد شود. ERC-20ها...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته