چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

عرضه اولین دارایی‌های توکنایز شده در سوئیس با قوانین جدید بلاک چین

مقررات جدید قانونی در مورد فناوری دفتر کل توزیع شده (DLT) از اول فوریه در سوئیس به اجرا درآمد. پس از اجرا، دو شرکت محلی اعلام کردند که طبق قانون جدید، اولین دارایی توکنایز شده را عرضه کرده اند.

به گزارش سکه نیوز به نقل از بیت کوین نیوز، بر اساس این اعلامیه، بانک دارایی های دیجیتال سوئیس Sygnum و Fine Wine Capital AG  توکن های ارزش دار قابل جمع آوری «فاین واین» را راه اندازی کردند که به عنوان اولین ها تحت قوانین جدید بلاک چین شناخته می شوند.

دارایی هایی که از طریق پلتفرم Sygnum یعنی Desygnate توکنایز می شوند، در گروه جدیدی از اوراق بهادار مبتنی بر دفتر کل در قانون شناخته می شوند.

«اقدام فدرال سوئیس در مورد انطباق قانون فدرال با توسعه فناوری دفتر کل توزیع شده» به شرکت ها امکان می دهد چهارچوبی را ایجاد کنند که مالکیت دارایی های مالی و واقعی را به یک دارایی مبتنی بر DLT پیوند دهد.

«الکساندر چالند»، بنیانگذار Fine Wine Capital ، جزئیات بیشتری در مورد فواید این قوانین جدید برای سرمایه گذاران ارائه داد: «توکنی سازی دارایی های واین ما را قادر می سازد تا پایگاه سرمایه گذاران جمع کننده خصوصی خود را به یک پایگاه جدید سرمایه گذاران خصوصی و سازمانی علاقه مند به مالکیت خرد دارایی های واقعی مشخص گسترش دهیم. این فرصت برای آنها فراهم می شود تا به صورت کارآمد این دارایی منحصر به فرد را در اختیار داشته باشند، معامله کنند یا درخواست تسویه فیزیکی کنند.»

همچنین «جینو ویرتنسون»، مدیر فناوری نظارتی بانک Sygnum، معتقد است که «این مقررات قانونی جدید از نظر حقوقی یک گزینه مناسب برای اوراق بهادار سنتی است.»

 موارد اخیر دارایی های توکن شده

توکنی سازی دارایی ها به رشد خود در سراسر حیطه بازار ها ادامه می دهد. اخیراً، پلتفرم «کُر لجر» اعلام کرد که آنها به همراه شرکت هلندی «آباکوس» برای ایجاد اقتصاد مبادله دیجیتال در آرژانتین همکاری خواهند کرد.

این پروژه شامل این است كه كشاورزان می توانند دارایی های كشاورزی خود را به منظور جلوگیری از افزایش تورم، به توکن تبدیل کنند. در این مورد، کشاورزان آرژانتینی می توانند عناوین توکنی شده خود را با هر دارایی دیگری از طریق پلتفرم همتا به همتای آباکوس بازخرید و معامله کنند.

در روسیه، یکی از بزرگترین تولید کنندگان پالادیوم در جهان،«نورنیکل»، در دسامبر سال 2020 فاش کرد که آنها اولین مرحله صدور سکه های دیجیتال را که شامل قراردادهای فلزی است، آغاز کرده اند.

این غول معدن کاری روسیه اشاره کرد که توکن های مرحله اول آنها با پالادیوم، کبالت، استخراج مس و اکتشافات مرتبط خواهند بود.

مطالب مرتبط:

IBM واحد بلاک چین خودش را از نو سازماندهی می کند

استفاده مایکروسافت از بلاک چین برای خرید اعتبار کربن

دوران جدید فوتبال با رمزارز و بلاک چین

بلاک چین نوشدارو نیست، اما نجات دهنده است

بلاک چین راه حل مبارزه با خرابکاری‌های اینترنتی

اپلیکیشن بلاک چینی به مقابله با کووید۱۹ کمک می‌کند

راه اندازی پیام رسان مبتنی بر بلاک چین توسط مایکروسافت

بیشتر بخوانید

هاوینگ (Halving) چیست؟

میزان تولید شبکه بیت کوین هر چهار سال یک بار طی یک رویداد ویژه به نام "Halving" نصف می شود. هاوینگ در لغت نیز...

آشنایی با ارز دیجیتال سندباکس (SAND)

سندباکس که در سال 2011 راه اندازی شد، یک دنیای مجازی مبتنی بر بلاک چین است که به کاربران امکان می دهد دارایی های...

آشنایی با ارز دیجیتال استراتیس (STRAX)

استراتیس یک پلتفرم بلاک چین به عنوان یک سرویس است که چندین محصول و خدمات را برای شرکتها ارائه می دهد، از جمله راه...

آشنایی با ارز دیجیتال بیت کوین دایمند (BCD)

بیت کوین دایمند (BCD) یک هارد فورک از بیت کوین است. فورکی که در بلوک 495866 اتفاق می افتد، و تغییراتی از جمله الگوریتم...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته