پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

NFT ها به کمک مولفین و ناشران می آیند

جنون توکن های غیر قابل تعویض (NFT) در چند ماه گذشته توجه سازمان های مدیریت حق نشر را هم به خود جلب کرده است. یکی از آنها، واقع در ایتالیا، یک شرکت بلاک چین را برای ایجاد NFT های خاص خود انتخاب کرده است.

به گزارش سکه نیوز به نقل از بیت کوین نیوز، براساس یک بیانیه، «جامعه نویسندگان و ناشران ایتالیا» (SIAE) که در سال 1883 تاسیس شد، بلاک چین آلگوراند را انتخاب کرده است تا حقوق مالکیت بیش از 95000 نویسنده را به صورت توکن های غیرقابل تعویض مدیریت کند. آلگوراند گفت، هر دو طرف از سال 2019 روی این پروژه کار کرده اند.


توکن غیرمثلی یا NFT چیست؟


در گام اول، 4 میلیون NFT به نمایندگی از حقوق نویسندگان منتخب SIAE ایجاد شد. از نظر SIAE ، نویسندگان می توانند با دیجیتالی کردن این حقوق در فناوری بلاک چین، از محافظت از حق نشر خود در سطح جهانی در یک زیرساخت باز و شفاف اطمینان حاصل کنند.

گاتانو بلاندین، مدیر کل SIAE اشاره کرد که این اقدام به منظور تضمین حفاظت برای 139 سال آینده است. او اضافه کرد:
«ما علاقه مند به ایجاد زیرساخت های فناوری برای تولید سود نیستیم. در عوض، هدف ما ایجاد ارزش افزوده برای اعضای خودمان بوده و خواهد بود. به همین دلیل است که می توانیم در مورد زیرساخت های باز صحبت کنیم و تمام دانش فنی خود را در دسترس جامعه قرار دهیم. فناوری بلاک چین قطعاً زمینه جالبی برای ادامه این کاوش است زیرا به دلیل شفافیت و کارآیی از طریق طراحی آن و ویژگی هایی خاص، برای کسانی که مانند ما، حقوق سخت کوشی دیگران را مدیریت می کنند، اساسی است.»

آیا NFT ها می توانند در مدیریت حق نشر تحول ایجاد کنند؟

علاوه بر این، بزرگترین سازمان مدیریت جمعی ایتالیا پیش بینی کرده است که چنین حرکتی درهای انتقال به پلتفرم های مبتنی بر بلاک چین جدید را باز می کند که مدل های تجاری را در حیطه مدیریت حقوق مالکیت معنوی به سرعت و عمیق تغییر می دهد.

سیلویو میکالی، استاد ام آی تی و بنیانگذار آلگوراند، در مورد استفاده از NFT ها برای مدیریت حق نشر خوش بین است و از نظر وی این مانور SIAE همچنین می تواند بازی را در این حیطه تغییر دهد:
«SIAE یک پروژه بلند پروازانه را آغاز کرده است، جایی که شفافیت و سادگی در مدیریت داده ها در حال تبدیل شدن به یک واقعیت جدید برای صنعت آنها است. SIAE یک سازمان آینده نگر است که با ایجاد پایه های مدل های جدید اقتصادی، فرصت های جدیدی را ایجاد می کند.»

کد خبر: 1400010905MGMMMF

مطالب مرتبط:

هفت نکته که باید درباره NFT بدانید

کاربرد توکن‌های تعویض‌ناپذیر چیست؟

توکن های تعویض ناپذیر ستاره جدید صنعت رمزارز هستند؟

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال سندباکس (SAND)

سندباکس که در سال 2011 راه اندازی شد، یک دنیای مجازی مبتنی بر بلاک چین است که به کاربران امکان می دهد دارایی های...

آشنایی با ارز دیجیتال اسکیل نتورک (SKL)

اسکیل نتورک (SKL) به عنوان یک شبکه انعطاف پذیر توصیف شده است که برای ایجاد مقیاس پذیری در اتریوم طراحی شده است. این پروژه...

آشنایی با ارز دیجیتال استراتیس (STRAX)

استراتیس یک پلتفرم بلاک چین به عنوان یک سرویس است که چندین محصول و خدمات را برای شرکتها ارائه می دهد، از جمله راه...

آشنایی با ارز دیجیتال بیکری توکن (BAKE)

ارز بیکری توکن (BAKE) در سپتامبر سال 2020 راه اندازی شد و بخشی از اکوسیستم بیکری سواپ است. ارائه دهندگان نقدینگی از طریق توکن...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته