جمعه 31 فروردین 1403

مسابقه سرمایه‌گذاران آمریکایی و ژاپنی برای حضور در بازار رمزارزها

گزارش صرافی بیت فلایر (BitFlyer) نشان می دهد که اکثریت آمریکایی ها (69 درصد) علاقه مند به گسترش سبد دارایی های دیجیتال خود هستند، اما ژاپنی ها ذهنیتی ریسک گریز و منفی درباره رمزارزها دارند.

به گزارش سکه نیوز به نقل از تارنمای BeInCrypto، صرافی ژاپنی بیت فلایر در این گزارش نظرسنجی که 3 هزار نفر در آن شرکت کردند، گفت که 69 درصد از پاسخگویان آمریکایی تا حدی از رمزارز استفاده کرده اند. این در حالی است که بیشتر ژاپنی هایی که در این نظرسنجی شرکت کردند، نگاهی منفی به صنعت رمزارز داشتند.

این گزارش نشان می دهد که 82 درصد از آمریکایی نسبت به دارایی های رمزارزی آگاهی دارند و دو سوم آنان نظر مثبتی درباره سرمایه گذاری احتمالی در این بازار دارند.

اما ژاپنی ها طور دیگری به بازار دارایی های دیجیتال نگاه می کنند. 78 درصد از پاسخ دهندگان ژاپنی گفته اند که نگاهی منفی به سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال دارند. در حالی که بیشتر آمریکایی علاوه بر نگاه مثبت، گفتند که ارز دیجیتال دارند یا اینکه قبلا داشته اند.

بیشتر بخوانید: آینده دارایی های دیجیتال در بازار رمزارزها

داده های بیت فلایر حاکی است که ژاپنی ها فقط به بازار کریپتو بدبین نیستند. 82 درصد از مشارکت کنندگان ژاپنی به طور کلی در سال 2021 قصد سرمایه گذاری در هیچ دارایی را ندارند. در حالی که تعداد کمی از ژاپنی ها از بودجه ناکافی به خاطر شیوع کرونا گلایه داشتند، بقیه آن ها سرمایه گذاری را در این شرایط قمار می دانستند.

مطالعه بیت فلایر همچنین نشان داد که بیت کوین و دیگر رمزارزها بسیار محبوب تر از دارایی های حفاظتی سنتی مثل طلا و نقره و حتی گزینه های امن تر مثل اوراق قرضه و ارزهای خارجی است.

تردید ژاپنی ها برای سرمایه گذاری در رمزارز زمانی شگفت آور می شود که بدانیم ژاپن جزو اولین کشورهایی بود که از صنعت رمزارز استقبال کرد. ژاپن اولین کشوری بود که در سال 2017 بیت کوین را به عنوان یک دارایی قانونی به رسمیت شناخت.

بیشتر بخوانید: ارز دیجیتال چیست ؟

در روند صعودی اخیر در بازار رمزارزها نیز شماری از بانک های ژاپنی از احتمال راه اندازی یک استیبل کوین مبتنی بر ین با نام جی کوین (J-Coin) صحبت کردند.

بخشی از این بی اعتمادی ژاپنی ها به خاطر نشت های امنیتی اخیر در چندین صرافی دیجیتال ژاپنی قابل فهم است. بزرگترین صرافی دیجیتال که در اوایل ایجاد بیت کوین راه اندازی شد، در سال 2014 اعلام ورشکستگی کرد.

با این وجود، باید دید که آیا نرخ بهره در حال سقوط در ژاپن مردم این کشور را در بلندمدت به سمت بازارهای سرمایه گذاری جدید می راند؟ اگر این اتفاق بیافتد، سطح بالای دسترسی به رمزارزها در ژاپن که به لطف تنظیم مقررات زودهنگام ممکن شده است، می تواند ورود میلیون ها سرمایه گذار خرد را به این بازار تسهیل کند.

 

مطالب مرتبط:

رمزارزها به جنگ سرطان می روند

تحلیل نشریه اکونومیست از رشد قیمت رمزارزها

احتمال افزایش میزان بسته محرک مالی آمریکا و تاثیر آن بر رمزارزها

بیشتر بخوانید

برنامه های بانک مرکزی برای ارزها و رمزارزها در سال ۱۴۰۰

بانک مرکزی اعلام کرد به دلیل این که سال جاری با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نام گذاری شده است، ضرورت دارد تمامی دستگاه‌های اجرایی...

آشنایی با ارز دیجیتال ارکید (OXT)

ارکید (OXT) توکن اصلی ارکید، یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) مبتنی بر ارز دیجیتال است. ارکید که در دسامبر سال 2019 راه اندازی شد،...

آشنایی با ارز دیجیتال هگز (HEX)

ارز هگز توسط ریچارد هارت در 2 دسامبر 2019 طراحی و راه اندازی شد و خود را به عنوان یک گواهی سپرده بر روی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته