پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

دزدی آثار هنری پس از هک حساب های نیفتی گیتوی

برخی از کاربران بازار NFT، «نیفتی گیتوی»، گزارش هک حسابشان در آخر هفته را دادند. هکرها با استفاده از مدارک مرتبط کارت اعتباری، آثار NFT را به سرقت بردند.

به گزارش سکه نیوز به نقل از بی این کریپتو، از 14 مارس، کاربران به توییتر رفتند تا به نیفتی گینوی در مورد NFT های به سرقت رفته و خرید هزاران دلار در حساب های خود هشدار دهند. پس از خرید، هکرها آثار هنری را از حساب خارج می کردند.


فناوری بلاک‌چین و اپلیکیشن‌های مبتنی بر توکن


یکی از کاربران در توییت خود نوشت که از حساب و کارت اعتباری وی برای خرید 20،000 دلار آثار هنری NFT استفاده شده است. همین کاربر بعداً ادعا کرد که بیش از 150،000 دلار آثار هنری در طول هک به سرقت رفته است.

حساب های هک شده فاقد احراز هویت دو عاملی بودند

نیفتی گیتوی در بیانیه ای در توییتر به این نگرانی ها پاسخ داد. نیفتی توضیح داد که سر منشا این حمله ها، حساب کاربران است نه خود پلتفرم.

بنا به اعلام این پلتفرم:

«ما هیچ نشانه ای از رخنه در پلتفرم نیفتی گیتوی ندیده ایم. تیم ما در حال برقراری ارتباط با تعداد کمی از کاربران است که به نظر می رسد تحت تأثیر تصاحب حسابشان به دست افراد دیگر قرار گرفته اند.»

«تجزیه و تحلیل ما در حال انجام است، اما ارزیابی اولیه ما نشان می دهد که تأثیر محدود بود، هیچ یک از حساب ها، احراز هویت دو عاملی را فعال نکرده بودند و دسترسی از طریق مشخصات معتبر کارت های اعتباری به دست آمده است.»

در نتیجه، این پلتفرم از کاربران خواست اطمینان حاصل کنند که احراز هویت دو عاملی را فعال کرده اند.

علاوه بر این، به کاربران در مورد خطرات خرید خارج از پلتفرم آثار هنری NFT هشدار داده شد. این ناشی از گزارش هایی است که نشان می دهد NFT های دزدیده شده به کمک تراکنش هایی بر روی دیسکورد و توییتر فروخته شده اند.
نیفتی می گوید: «ما به شدت مشتریان خود را تشویق می کنیم که NFT های خود را در بازار رسمی نیفتی گیتوی خریداری کنند.»

فروش میلیونی آثار هنری NFT

فروش های گران قیمت NFT طی دو ماه اخیر عناوین خبر و توجهات زیادی را به خود جلب کرده است. فروش NFT توسط نام های بزرگ فناوری مانند ایلان ماسک و جک دورسی باعث جذب پیشنهادات میلیونی شده است.

رکورد گرانترین NFT فروخته شده در حال حاضر 69 میلیون دلار است. این رکورد NFT در پلتفرم نیفتی گیتوی رخ داده است.

در نتیجه، علاقه هکرها به این موارد سود آور جای تعجب ندارد. عدم احراز هویت دو عاملی در حساب های نیفتی گیتوی به آنها دسترسی راحت تری به گنجینه آنلاین آثار هنری NFT می دهد.

کد خبر: 1399122612MGMMMH

مطالب مرتبط:

هفت نکته که باید درباره NFT بدانید

کاربرد توکن‌های تعویض‌ناپذیر چیست؟

عرضه اولین توکن فلزات جهان توسط غول معدنی روسیه 

توکن های تعویض ناپذیر ستاره جدید صنعت رمزارز هستند؟

فروش اولین توییت به عنوان یک NFT توسط مدیر عامل توییتر

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال اسکیل نتورک (SKL)

اسکیل نتورک (SKL) به عنوان یک شبکه انعطاف پذیر توصیف شده است که برای ایجاد مقیاس پذیری در اتریوم طراحی شده است. این پروژه...

آشنایی با ارز دیجیتال بیکری توکن (BAKE)

ارز بیکری توکن (BAKE) در سپتامبر سال 2020 راه اندازی شد و بخشی از اکوسیستم بیکری سواپ است. ارائه دهندگان نقدینگی از طریق توکن...

آشنایی با ارز دیجیتال بیت کوین BEP2 (BTCB)

یک توکن با استاندارد BEP2 است که 100 درصد توسط بیت کوین (BTC) پشتیبانی می شود. آدرس های ذخیره برای هر کسی جهت حسابرسی...

توکن و استاندارد ERC20 چیست؟

ERC-20 مجموعه ‌ای از قوانینی است که باید روی یک توکن پیاده‌ سازی شود تا امکان فعالیت روی شبکه اتریوم برای آن ایجاد شود. ERC-20ها...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته