سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403

واژه نامه

All | # A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
There are currently 3 names in this directory beginning with the letter Z.
Z

Zero-Day Attack (حمله روز صفر )
حمله روز صفر که به آن حمله صفرروزه هم گفته می شود، یک حمله برای سوء استفاده از ضعف امنیتی یک نرم افزار است که متصدی نرم افزار اطلاعی از آن نداشته است. به این نوع حملات از آن جهت روز صفر یا صفرروزه گفته می شود که متصدی نرم افزار هیچ فرصتی (صفر روز) برای رفع آن نداشته است. توسعه دهندگان نرم افزار به محض بازیابی سیستم باید برای رفع مشکل و ضعف امنیتی اقدام کنند تا تهدید علیه کاربران دیگر وجود نداشته باشد.
دسته بندی رمزارز

Zone of Resistance (ناحیه حمایت )
ناحیه حمایت اشاره به یک محدوده قیمتی در نمودار یک رمزارز دارد که وقتی قیمت به یک سطح پایین پیش بینی شده که سطح حمایت نام دارد، افت می کند، وارد این ناحیه می شود. معامله گران برای تشخیص ناحیه حمایت از تحلیل تکنیکال استفاده می کنند. ناحیه حمایت در نمودار قیمت رمزارز یک منطقه پایین را نشان می دهد که رمزارز موردنظر قبلا از آن پایین تر نیافتاده است. در این ناحیه معمولا عرضه بیشتر از تقاضا و حجم معاملات پایین است.
دسته بندی رمزارز

Zone of Resistance (ناحیه مقاومت )
ناحیه مقاومت به یک طیف قیمتی در نمودار یک رمزارز گفته می شود که بالاتر از قیمت کنونی است و در صورتی که روند قیمت بتواند از سطح مقاومت عبور کند، وارد این ناحیه می شود.در صورت تثبیت در این ناحیه می توان امید افزایش بیشتر قیمت را داشت. معامله گران با درک این ناحیه می توانند سود کوتاه مدت خود را بیشتر کنند. ناحیه مقاومت یک مفهوم مهم در تحلیل تکنیکال است و معامله گران با استفاده از این تحلیل به دنبال سیگنال هایی می گردند که نشان دهد قیمت رمزارز مورد نظر در حال عبور از این ناحیه است تا بتواند سطوح جدیدی از مقاومت و حمایت را تثبیت کند.
دسته بندی رمزارز